Kaksplus.fi

sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Weekends!

Noniin, pitkästä aikaa! :D Tää viikonloppu on mennyt aika pitkälle kevätsiivouksen merkeissä! Ikkunat on pesty…ja joo tajusin, että vihaan sitä puuhaa :D lattiasta kattoon on kämppä muutenkin jynssätty ja kaapeista siivottu turhuuksia kirppari kasaan ja ihan kokonaan roskiin. Ihana oli herätä tänään kun on niin ihanan puhdasta. Tosin tää tuskin kestää kauheen kauan kun lähden taas Helsinkiin alkuviikoksi niin veikkaan että toi mies ja koira onnistuu sotkemaan sillä aikaa :D

Mutta siis viime viikonloppuna mulla oli vapaapäivä perjantaille. Aamupäivä meni opiskellessa…blaa! No ei enää kauan niin sekin olisi ohi :D Puolen päivän aikaan lähdin sitten tatuoitavaks ja siellä menikin sitten iltaan asti. Ihan valmista ei vielä saatu, kun kipu nousi sietämättömäksi. Jatketaan projektia tossa muutaman viikon päästä niin silloin viimeistään lisää tästä :)

Lauantaina oli aamusta varattuna aika jalkahoitoon ja kasvohoitoon! En oo kyllä niiiiiiin pitkään aikaan käyny, että teki mielettömän hyvää. Sen jälkeen lähdettiin Maman kanssa Poriin! Meikäläisen eka reissu kyseiseen kaupunkiin. Otettiin siis sellainen teatterimatka ja käytiin samalla katsomassa The Sound Of Music. Pakko sanoa noin yleisesti Porista, että melko kolkko oli kaupunki. Ainakin tällaisella ilmalla näytti niin harmaalta ja talotkin pelkkiä laatikkoja, eli siis ei tullut Porista mun lempikaupunkia :D

Ruoka oli taivaallista! Lauantaina kun päästiin hotellille niin lähdettiin etsimään ravintolaa. Kierrettiin muutamalla ovella ja kaikki paikat olivat täynnä.. se ei vieläkään selvinnyt, että käykö porilaiset vaan niin paljon ulkona syömässä ja ravintolat on niin pieniä vai oliko siellä jotain häppeninkiä.
Lopulta päädyttiin takaisin hotellia vastapäätä olevaan Steak & Whiskey house Galleen. Alkupalojen ja viinisuositusten jälkeen sanottiin melkein yhteen ääneen, että onneks ne muut paikat oli täynnä :D Aivan uskomattoman ihanat alkupalaleivät ja pääruuaksi listalta valikoitui härkää ja lohta. Ei ole aikaisemmin moista yhdistelmää tullut syötyä, mutta mieletöntä! Pihvin kypsyys oli täydellinen ja muutenkin kaikki annoksessa oli kohdallaan. Jos joskus vielä eksyn kyseiseen kaupunkiin niin tämä paikka on ehdottomasti koettava uudelleen! :)

Ruokailun jälkeen lähdettiin teatterille kävelemään pikkuhiljaa.  Ilma oli tuulinen ja kylmä vaikka ei onneksi enää satanut. Muutaman sadan metrin matka tuntui silti ikuisuudelta :D Porin teatteri oli melko pieni, mutta kaunis vanha rakennus ja ihania yksityiskohtia. Odotettiin esitykseltä aika paljon, koska kumpikin meistä tykkää kyseisestä elokuvasta. Pääosan esittäjä oli erittäin hyvä ja lauloi todella kauniisti. Hän selkeästi osasi laulaa ja oli roolissaan sisällä hyvin. Harmitukseksi muut eivät suoriutuneet yhtä hyvin. Laulutaitoa puuttui aika monelta, mikä nyt tietysti olisi musikaalissa olennaista! Jäi siis hieman ristiriitaiset fiilikset näytöksestä ja lopputulemana en menisi uudestaan katsomaan. Se ei meidän iltaan kuitenkaan vaikuttanut vaan hyvillä fiiliksillä lähdettiin takaisin hotellille vaihtamaan vaatteita :)

Päädyttiin vielä jatkamaan iltaa hotellin alakerrassa sijaitsevaan Amarilloon. Meidän piti mennä (tietysti :D) heti unille, mutta kerrankos sitä päästään yhdessä istumaan iltaa! Otettiin siinä muutamat juomat ja sitten pikkuista suolapalaa väliin myös. Vaikka Gallen ihana pihvi oli täyttävä niin kyllä sitä jo illasta kaipasi drinksujen väliin hieman dippailtavaa.

Yömyssyksi otettiin vielä oikein maistuvat pikkumukit! En siis koskaan juo mitään shotteja enkä edes pysty niitä juomaan :D joskus silloin tällöin muutamalla hörpyllä saan mustikkashotin alas… sanoin tämän tiskillä ja ihana tarjoilija teki meille todella miedot ja hyvät juomat! Mukista löytyy jotain karamelli likööriä? No siis jotain karamellin makuista alkoholia sekä kaakaota ja kermavaahtoa, nam nam nam nam!! Super hyvää ja tuo lämmin kaakao sopi aivan täydellisti tuohon! Jes! Kerrankin ei jäänyt paha maku ja paha olo shoteista :D

Ennen nukkumaanmenoa Mama bongasi mustan keikkabussin hotellin/Amarillon edestä. Sieltä sitten alkoi lappaamaan nuoria miehiä respaan ja selvisi, että siellä oli Cheek :D itse en perusta ihmisestä enkä moisesta musiikista, mutta Mama oli innoissaan! Pakko kyllä myöntää, että hän käyttäytyi todella ystävällisesti ja oli oikein iloinen kun Mama juoksi hakemaan nimmaria!
Täydellinen äiti-tytär ilta päättyi siis vielä hyvin :)

Meillä oli huoneenluovutus vasta kello 14 ja ajateltiin, että nukutaan oikein pitkään…no eihän siitä mitään tullut :D tikkana ylös ysin aikaan ja aamupalalle! Hotellilla oli myös pieni shoppi, josta löytyi tuliaisiksi tyrhihilloa ja yyterin sinappia :D

Siinä sitten yritettiin saada aikaa kulumaan, että kaupat aukeaisi ja päästäisiin shoppailemaan. No eihän Porissa juuri shoppailtavaa ollut, mutta jotain pientä sitten lopulta tarttui matkaan :) Lähdettiin pakkaamaan tavarat ja alakerran Amarilloon syömään. Päätettiin alkumatkasta, että siellä ei ainakaan syödä kun se on sitä perusruokaa joka puolella, mutta laiskuus yllätti eikä jaksettu kylmässä ilmassa enää tallustella etsimässä ravintolaa.
Tällä kertaa oli kyllä yllätys mitä keittiöstä tuli! Enpäs ole moista annosta koskaan tilannut! Järjettömän iso ja täynnä kaikkia mahdollisia herkkuja ja dippejä! Nam! Tällä jaksoikin sitten oikein hyvin iltaan asti! :)

Lähdettiin siitä sitten hyvissä ajoin odottamaan bussia takaisin Tampereelle. Pakko oli päästä testaamaan Vareksesta tuttu Tullibaari bussia odotellessa :D

Kaiken kaikkiaan ihana äiti-tytär reissu! <3 Seuraavaksi suunnitellaan jotain kesäisempää reissua kun on jo lämmintä ja aurinkoista :)