Kaksplus.fi

maanantai 19. toukokuuta 2014

Tallinna part 1

Meillä oli aivan ihana pitkä viikonloppu Tallinnassa! Päästiin kokemaan ja näkemään kaikenlaista ihanaa sekä karmivaa… Ruoka oli huippua, kuten palvelukin! ”Harmillisen” paljon vaan löyty shoppailtavaa vaikka tarkoitus oli ettei mitään osteta :P Nooooooh mitä pienistä ;)

Perjantai aamu alkoi enemmän kun väsyneissä merkeissä. Edellisenä iltana oli tietysti pakko valvoa ja kattoa jellonien kiekkopeli ja herätys oli sitten jo 6.30 kun bussi lähti sen verran aikasin kohta Helsinkiä. Note to self: älä enää koskaan matkusta linja-autolla Helsinkiin… tai minnekkään! Jessus! Mää oon kuvitellu et VR on aina myöhässä ja muuten vaan huono valinta, mutta ei. Kyllä se eb siististi cool vei voiton! Ensinnäkin matka kesti 2,5h ja tietysti perjantaina kun oli kiire aikataulu sitten Hesan päässä niin kauheeta säätöö ja iloisesti myöhässä… pikkusen kiristi pantaa! Pendolinolla toi matka olis ollu sen 1,5h ja ehkä ajoissa perillä… Eli siis jatkossa otan näitä aikataulu riskejä mielummin VR:n kanssa kuin eb:n. No Emmi onneks oli ajoissa (junalla…) ja hyppäs sitten taksiin ja tuli sillä hakemaan meikäläisen Kampista ja kerettiin nippa nappa satamaan ajoissa.

Laivalla sitten otettiin loman kunniaks heti yhdet juomat ja juoruttiin ja suunniteltiin reissua! Matka meni ihan yllättävän nopeesti vaikka alkuun ajateltiin, että miten saadaan sekin kulumaan kun haluttais olla jo perillä. Tallinnan satamasta hypättiin sitten bussiin, joka vei meidät Viru keskuksen eteen. Otettiin tällainen villikortti hotelli, joka oli kuin kerrostalo kämppä. Osui kyllä ehdottomasti nappiin valinta!  Suosittelen kaikille erittäin lämpimästi! Huone oli todella todella iso ja meillä oli oma lasitettu iso parveke. Näköalat olis toki saanu olla toiseen suuntaan, mutta eipä me Tallinnaan lähetty pelkästään parvekkeelle istumaan :) Myös oma keittiö oli plussaa! Saatiin ite tehdä aamukaffet ja jääkaappikin löytyi illan drinksuja varten! Hinta-laatu suhde tässä paikassa aivan kohdillaan! En kyllä enää yövy yhtään missään muualla Tallinnassa vieraillessani. Kyseessä on siis Adelle Apartments, joka sijaitsee aivan Viru keskuksen vieressä, samassa talossa osoitteessa Viru väljak 6.  Kuvat kertookin sitten kuinka innoissamme oltiin, kun saatiin kamat kämppään ja oltiin vihdoin perillä ja seikkailu pääsi alkamaan :D

Mun fiksu seuralainen :P <3

Erittäin mielenkiintonen yhdistelmä aamuksi :D

Ei syöty laivalla mitään ja tässä vaiheessa kello alko olemaan jo yli kolme iltapäivällä (mä en myöskään syönyt aamupalaa….), joten nälkä yllätti saman tien. Oltiin sen verran poikki ja nälissämme, että päätettiin mennä tuttuun ja turvalliseen Amarilloon…virhe! :D se on vaan jotenkin niin nähty ja ruoka on sitä ok tasoa. Itse otin kanahampurilaisen ja siinä oli hyvää…ööö… pihvi :D eli siis en suosittele.

Ruuan jälkeen lähettiin sitten hoitamaan tärkein eli shoppailukierros alta pois! :P Tosiaan mitään ei pitänyt ostaa, mutta hups…. Käytiin ensin muutamat vaatekaupat ja heti löytyi mukaan työhousut! No okei näähän oli fiksu ostos, eikö? Kivat ja vähän erilaiset, mutta siistit töihin. Täytyy jossain vaiheessa kuvata ihan käytössä :) Sitten löydettiin New Yorker ja sieltä lähtikin mukaan sitten useempi paita! Ihana sifonki toppi, jossa on kaunis pitsi selässä. Siisti esim. jakun alle töihin, jos laittaa topin vielä alle läpinäkyvyyden vuoksi. Toimii myös sitten muissa riennoissa ilman sitä toppia ja näkyy sopivasti tatuoinnitkin selästä ja kyljistä :) Sitten oli pakko ottaa ihan hintansa vuoksi ihana vaaleanpunainen kesätoppi ja valkoinen neuletakki. Nää pääsi heti käyttöön näin maanantaina kun lähdin lounaalle ystävän kanssa.  Mohitosta löytyi myös aivan ihana trenssi ja vielä alessa oli! Löysin sen jo heti perjantaina ja mietiskelin sen tarpeellisuutta sunnuntaihin asti, mutta olihan se pakko käydä nappaamassa vielä ennen lähtöä! Tämäkin fiksu ostos, koska menee töissä ja siistimmillä reissuilla oikein hyvin, mutta tässä on kuitenkin jotain yksityiskohtiensa vuoksi. Ihanat pikkuniitit ja nahkatereet teki tästä ihan mun näkösen :) Laivalta sitten lähti mukaan Victoria's Secretin tuoksu. Tykkään arkena käyttää tälläisiä kevyitä suihkeita ja yleensä käytössä on Avonin vartalosuihkeet, mutta nyt pääsi testiin tämmöinen. Ihana tuoksu ja näppärän kokoinen pullo.

Kaubamajasta lähdin sitten metsästämään sitä hehkuttamaani suklaista matta aurinkopuuteria. Se oli se ainoo mitä piti ostaa :D noooo… MAC:n myyjä sitten ylipuhui mut testaamaan heidän vastaavaa (ilman siis sitä suklaata). Nappasin sen sitten mukaan ja heti illalla testasin ja rakastuin! Ihana koostumus ja väri oli ehkä jopa parempi kuin tossa mun aikaisemmassa Too Facedin puuterissa. Tässä on myöskin se hyvä, että näitä saa jopa Suomesta niin ei tartte sitten aina reissuilta roudata ja itkee kun loppuu ja reissuun vielä monta kuukautta ;) Kaubamajan kodin osastolta löytyi vielä ihanan kesäiset pinkit tabletit ja perhosia, jotka oli niin sulosia etten malttanu jättää ostamatta.

Sitten se paras löytö ikinä! Oon metsästäny monta kuukautta niin Tampereen kuin Helsingin optikkoliikkeistä tietynlaisia Ray Baneja ja nyt ne löyty! Netistä löysin moiset, mutta kun kyseessä on mulle uus tuttavuus istuvuudeltaan ja malliltaan niin halusin päästä sovittamaan. Myöskin toi peililinssi ja väri oli sellaset, että halusin nähdä livenä, koska googlesta löytämäni kuvat ja lasien väri vaihteli niin paljon. Viru keskuksessa oli sitten optikkoliike ja päätettiin poiketa siinä, onneks! Sieltähän ne saman tien iski silmään ja sovitin hetken ja juoksin kassalle :D Nyt ne on löytyny! Ihanat vaaleenpunaset peililinssit ja matta hopeat kehykset, love love love <3

Illalla käytiin sitten mun lemppari ruokapaikassa Kuluaarissa syömässä ihanat pihvit. Oltiin niin älyttömän täynnä, että oli melkosta lyllerystä takasin :D Alkuruuaksi täällä on aina pakko ottaa tollaset maailman parhaimmat valkosipulileivät ja dippi. Mä niin haluisin näiden reseptin! Aivan mielettömän hyvää! Samoin toi pihvi ja siihen lasillinen punkkua kylkeen! Yleensä karttaa sellasia super halpoja paikkoja, mutta tässä se ei pidä paikkaansa! Kaikki oli mielettömän hyvää ja pihvi+viinilasi 12,90e eli ei todella minkään hintasta!

Lyllerrettiin siitä sitten yhdille vielä Muusika Baariin, joka on myös ihana paikka! Hyvää musaa ja ihana tunnelma vaikka paikka onkin pieni. Oltiin sen verran täynnä ruuasta, että ne tasan yhdet mahtu vielä mahaan ja sitten mentiinkin jo huoneeseen juoruumaan ja ajoissa unille, että jaksetaan lauantaina sitten kävellä paljon ja nähdä tän reissun kulttuuri osuus pirteenä! :)

Lauantaina meillä oli siis ensimmäisenä tiedossa opastettu kierros KGB:n vakoilumuseossa ja sen jälkeen kävelyä ja kuvailua sekä Patarein vankilamuseo. Se oli kyllä niin karmiva kokemus, että oltiin kumpikin vaan hiljaa ja järkyttyneitä kun sieltä päästiin pois. Mutta siitä huomenna lisää ettei mee ihan kuvilla tukkimiseks tämä postaus…. Vasta se huominen :P