Kaksplus.fi

perjantai 26. syyskuuta 2014

Syksyiset fiilikset

Jaa meinaanko mä ottaa oikeen tavaks tän harvoin kirjottamisen? Hope not! Hyvin huomaa, että alkaa painaa tää pimeys ja syksy fiilis ja on ihan loppu töiden jälkeen. Valosa aika alkaa olemaan jo melko vähästä ja siitäkin kun suurimman osan sisätiloissa viettää, niin väkisinhän siinä jonkimoinen syysmasennus tulee. Kai sitä pitäis hankkia vihdoin se kirkasvalolaite mitä aina joka syksy haaveilee :P

Tääkin viikko vaan hujahtanut ohi silmien. Onneksi oli tosiaan työporukan kanssa hauskaa keskiviikkona! Meillä oli siis joka vuotinen yhteinen ilta ja tää kyllä ylitti odotukset! Lopeteltiin työnteko aavistuksen aikaisemmin ja nautittiin erittäin hyvät Bistro Venlan kana-vuohenjuusto patongit kuohuvan kera konttorilla. Venlasta saa aivan mielettömän ihania, isoja ja ruokaisia salaatteja ja tää patonki oli mulle uus tuttavus. Mielettömän hyvää ja täytti, koska salaattien tapaan oli jättimäinen. Siitä sitten lähdettiin kävelemään maisemareittiä Tampellaan päin, ja meitä vähän meinattiin huijata siivouskurssilla :D Mutta todellisuus oli (ainakin mun mielestä!) hurjasti parempi. Mentiin siis Pirkanmaan Marttojen luokse ja päästiin valmistamaan itse Italialainen ilta ja menu opetuskeittiössä. Minä kun rakastan tota ruoanlaittoa, niin olin aivan täpinöissäni! Ainoo, että tietty olisin halunnut tehdä kaikki ruokalajit ite :P ei vaan. Mutta joka tapauksessa todella hauska keksintö kollegoilta ja tykkäsin kovasti! Kiva, kun sai porukalla tehdä ja nauttia hyvästä ruuasta ja jokainen pääsi kokeilemaan varmasti uusia juttuja. Saatiin vielä mukaan reseptivihkoja ja aivan varmasti tässä joku päivä kokeilen muutamaa reseptiä kotonakin :) Olin sen verran innoissani, että unohtui ihan täysin ruokien ja muun tapahtuman kuvaaminen. Se on jo aika paljon multa, kun aina oon kamera tai kännykkä valmiudessa joka puolella :D

Vinkkejä, vinkkejä :P


Meidän illan menu!


Loppuviikko onkin sitten mennyt pohdiskellessa kaikenlaisia visioita kaikesta mahdollisesta. Kuulostipas se fiksulta :D Ja nyt olis edessä ensimmäinen viikonloppu piiiiiiiiitkään aikaan, kun ollaan vaan kotona! Ai että mä oon odottanut tätä. Varsinkin ton loman jälkeen, mikä meni hujauksessa ja juostessa joka puolella. Sitten nää pari viikkoa..vai kolme? Siis kauankohan mä oon ollu töissä loman jälkeen? :D no kuitenkin, siitä lähtien nää viikot menny hujauksessa ja viikonloput jossain muualla. Nyt me ollaan kotona ja tittidii: Tehdään syyssiivous :P En käsitä miten Tuomas ei innostu tästä ihan kauheesti… ainakaan se ei näytä siltä ja välttelee keskustelua siitä, että mitä siivotaan ja millon ja kumpi pesee ikkunat :D Onneks mä herään kuitenkin ekana aamulla ni voin valita ne kivemmat siivoushommat ;) Sitten, jos kokkailis jotain hyvää ja kävis ostamassa vähän kukkia, kun on puhdas ja hyvältä tuoksuva koti <3

Tää ilta menee kyllä vaan ollessa. Sen verran poikki on tän viikon jäljiltä, että jos kattoin ton Vain elämää (joka menee taustalla jo..) ja sen jälkeen syventyis uusiin kirjoihin punkku lasillisen kanssa. Luin kesällä Sarah Webbin The Shoestring Club kirjan ja tuli heti paniikki, että eihän tää voi näin loppua. Ei muuta kun googleen ja ihana yllätys, jatko-osa on olemassa: The Memory Box! Tän metsästys oli vaan aika homma, koska sitä ei löytynyt mistään suoraan. Tilaamalla ja odottamalla se on onneksi vihdoin mun! :) Tykkään lukea ulkomaalaisten kirjottajien kirjat mielummin englanniksi. Suomennos prosessissa tulee kuitenkin aina mukaan se suomentajan oma kuva tapahtumista ja oma näkemys sanojen tarkoituksesta jne. Hyvin monessa elokuvassa ja sarjassa tekstienkin, joko täysin väärin tai tyhmästi suomennetut lauseet ottaa päähän. Nyt tuli deja vu…oonko mä jo avautunu tästä aiheesta täällä vai jossain muualla? :D Anyhow, kukin lukee tyylillään ja kaikilla on mielipiteensä aiheesta. Piti myös samalla kirjojen metsästys reissulla napata joku uus sarja. Onhan se tylsää jos tarina loppuu yhteen kirjaan :P Tän valitsin suomeksi, vastoin edellistä avautumistani, koska Mama ilmaisi myös kiinnostuksen lukea sarja mun jälkeen. Jossain kohtaa voi aina tehä niitä kompromisseja ;)




Pidemmittä puheitta, lasi punkkua, muutama luku uutta kirjaa ja sit unille, että jaksaa huomenna siivota :)

2 kommenttia:

  1. Meillä oli kyllä tosi kiva ilta keskiviikkona :), mullakin on ohjeet tiukasti tallessa ja haluan kokeilla niistä monia. Olen myös nollannut rankkaa työviikkoa valkkarilla, enkä kyllä avaa silmiäni ennen kymmentä huomenna. Meillä on vakkarijako siivouksessa, mutta Olli on itse valinnut suosikkinsa ;) eli vessan pesun ja imuroinnin, mä pyyhin pölyt ja moppaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uhosin illalla, että aivan varmasti nukun sitten puolille päivin ja sit vasta alkaa siivous...heräsin kaheksalta ja just tultiin Nemon kanssa lenkiltä :D melkein! Meillä on kanssa vakkarijako normaalisti, mä hoidan pyykit ja ruuan ja Tuomas tiskit ja imuroinnin. Nyt kun tehään tällänen megasiivous ja sohva pitää pestä ja käsitellä ja ikkunat pestä ja uuni hinkata niin pakko alkaa tekee kohta jotain "kivaa" ja pitkää hommaa ennen ku tuo mies herää, että jää noi hommat sille :P :D

      Poista