Kaksplus.fi

keskiviikko 8. lokakuuta 2014

iLove

Jep…aika avata mun omppuhulluutta maailmalle :D ”Vahingossa” uuden iipparin tilauksen yhteydessä aloin pohtimaan uutta läppäriä ja hupsista sehän olis nyt hyppysissä. Mutta ensin se historia… en oo koskaan mitään elektroniikasta tajunnut. Sain ensimmäisen läppärin lahjaksi Mamalta, kun lukio alkoi. Se oli ihan perus pc kone ja palveli mua oikein hyvin! Sain sen kuitenkin jotenkin jumiin ulkomailla asuessani ja Suomeen takasin muuton jälkeen päätin, että on aika panostaa uuteen koneeseen. No minä sitten mitään mistään tietämättä menin liikkeeseen (muistaakseni musta pörssi tai vastaava..) ja näin valkoisen Macbookin… no se oli tietty mun mielestä hieno ja erilainen verrattuna niihin mustiin ja tummiin peruskoneisiin. Päädyin siis tietämättäni valitsemaan Applen ulkonäön vuoksi. Voi jessus sitä turhautumisen määrää :D Koko ikänsä käyttäny pc:itä niin morjens miten vaikee oli oppia mac käyttäjäksi. Ekan viikon aikana teki mieli heittää koko kone seinään! Ja siis minkä hemmetin takia internetin nimi on safari?? :D arvatkaa googlettelinko urpona (vanhalla koneella) ”onko macissä nettiselainta?” Upeeta aikaa siis! No näihin kun pääsi sisälle niin en ikinä koskaan mistään hinnasta ottais itelleni enää mitään muuta kun macin! <3 Niin ihanan helppoja käyttää kun oppii tän sielunelämän ja onhan nää nyt sata kertaa kauniimpia ja sirompia laitteita kun ne kohlot mustat pc:t ;) Toki kai niitäkin nykyään on jo kivojakin :P

No koneeseen rakastuttuani alkoi olla puhelimen vaihtamisen vuoro… Aina nokialaisen omistajana päädyin kuitenkin samaa valkosta kaunista linjaa ajatellen iPhone3:n itselleni hommaamaan. Sen jälkeen ei oo enää ollut paluuta ;) Mun elämäntehtävänä on aivopestä ihmiset tajuumaan Applen päälle ja käännyttää kaikki :P ei vaan, mutta tosiaan muuta puhelinmallia mulla ei tuu enää koskaan olemaan. Tuo kolmonen kesti melkein kolme vuotta käytössä ja edelleen oli hyvä, mutta siitä puuttui salama. Taistelin itteni kanssa pitkään, kun en halunnut vaihtaa kolmosta millään tähän nykyiseen 4S:ään. Kolmonen oli muotoilultaan niin ihana ja pyöree. Tästä en oo koskaan niin paljon tykännyt, kun on jotenkin kolkko ja tylsä muotoilultaan. Pikkusen harmitti kun tän hommas, mutta oppihan senkin kanssa elämään :) Erittäin hyvin akunkestoa lukuunottammatta kestänyt käytössä nyt sen kolmisen vuotta taas. 



Seuraava omppulainen taitaakin olla mun iMac. Läppärin omistajana haaveilin sitten kotikoneeksi ihan pöytäkonetta. Tässä vaiheessa läppäri oli ollut mulla käytössä jo 7vuotta ja huomas että se alko vetelemään viimesiään… pohdin pitkään uuden läppärin ja pöytäkoneen välillä. iMac se sitten kuitenkin vei voiton, eikä kaduta! :) Se on ollu erittäin hyvä ostos ja 27” näytöltä on pystyny kattomaan jos minkälaista leffaa ja sarjaa ilman tihrustamista. Se on edelleen priimakuntonen vaikka ollut päivittäisessä käytössä nyt melkein neljä vuotta. Super hyvä kotikone! 



Pari vuotta sitten, kun työpaikkaa vaihdoin ja aloin ramppaamaan koulutuksissa Helsingissä, aloin pohtimaan tabletin tai läppärin hommaamista. No ehkä lähinnä se iPad oli mielessä :) Tolla ”reissaamis” tekosyyllä kävin moisen hankkimassa. Tuomas sitten kustansi mun uudelle omppulaiselle ihanat pinkit kuoret :P Olin aivan innoissani uudesta lelusta! Ja eipä siinä vieläkään mitään vikaa ole! Ainoo ”ärsytys” on se, että iPadi on käytöltään mobiililaite…siis kaikki sivut aukee aina ensin siinä mobiilinäkymässä ja vaikkakin tabletit on jo yleisiä, niin kaikki sivustot ei toimi ja kaiken tekeminen ei ole mahdollista. Nyt varsinkin, kun oon innostunut tästä kirjottamisesta, niin kaipaan sitä mahdollisuutta joka puolella. Aina just sillon tulee kauhee kirjotusvimma, kun on jossain muualla kun kotona ja ei oo mahollisuutta. Joo, kyllä tietysti pystyy pädilläkin kirjottamaan, mutta onhan se pitkää tekstiä ärsyttävä naputella sillä.



Eli siis tekosyy tän uutukaisen ihanuuden ostamiseen :P Oon pitkään pohtinu tätä läppärin hommaamista ja miettiny Airin ja Pron välillä. Muutin mieltäni sen suhteen moneen otteeseen ja mietin hankinnan tarpeellisuutta. Sitten tietysti menin rakkaalle veljelleni asiasta mainitsemaan ja yhdessä pohdittiin noita vaihtoehtoja…. siitähän se innostus otti oikein tuulta purjeisiin ja ihan huomaamatta painoin tilaa-nappia :D Päädyin ottamaan tästä Retina-näytöllisesta Prosta 13,3” näytön, koska halusin kuitenkin näppärän ja melko pienen koneen, mitä jaksaa sitten kantaa mukanaan joka puolelle. Nyt hetken tätä näpyttäneenä oon aivan rakastunu <3 erittäin hyvä valinta ;) Nyt pääsee kirjottelemaan ihan sillon kun tuntuu siltä+reissussa pääsee purkamaan kameran kuvat heti koneelle ja iCloudiin turvaan! Jätte bra!



Seuraava onkin sitten se kauan odotettu uusi iPhone. Mä en kestä tätä odotusta :D oon kaikessa ihan pirun kärsimätön, ja kun jotain keksin haluavani niin haluun sen nythetiäkkiävauhdilla enkä malta oottaa… voitte vaan kuvitella mitä tuskaa on ollu tää odotus nyt…sietämätöntä :D Toisaalta muutin mieltäni taas puhelimen suhteen vaihteeksi… sikäli ihan hyvä siis ettei oo vielä osunut onni kohdille puhelimen saamiseksi. Aluks halusin siis hopean mallin, kuten täällä mainitsin. Mutta…Anttihan sai mut sitten ylipuhuttua siihen kultaiseen malliin ja joo oon sen valinnan kanssa jo ihan sinut :P Mutta sitten se koko kysymys… onko se mun valinta nyt normi 6 vai 6 plus? jaa… oon siis tilannut jo ton isomman plussan, mutta reilu viikko sitten, kun vierailtiin Pirkkalan verkkokauppa.comissa ja näin kummankin livenä aloin epäröimään. Onhan se aivan pirun iso! Pystyykö sitä edes käyttämään yhellä kädellä jos tarvis? ei… Jos haluun katella jotain elokuvia tai jotain niin onhan mulla nyt tää Macbookki ja pädi. Ehkä puhelimen ei todella tarvii olla jättimäinen, joka ei mahu minnekkään. Perustelin ton ison valintaa sillä, että hintaeroa ei oo juurikaan ja enhän mä taskussa puhelinta koskaan pidä, vaan laukussa. Mutta silti! onhan se jäätävä halko. Nyt alkaa siis tuntua siltä, että pakko muuttaa tilausta vielä kerran :D Ne ei kohta enää vastaa mun puheluihin Soneralla :D ”Jaa taas se Kiviön likka soittelee siitä iipparista” ” juu ei missään nimessä enää vastata sille” jep jep… :D Täytyy käydä varmaan kurkkimassa niitä livenä vielä tän ”alkushokin” jälkeen ja sitten tehdä päätös. Tippuu varmaan taas jonon hännille, jos tilaustaan muuttaa, mutta onhan ne toimitukset siirtyny muutenkin koko ajan eli kunhan jouluksi sais uuden niin oon happy :)




Jes eli sellasta! Mikäköhän ihme materialismivelho mut on loitsunnu taas vaihteeks? Tullut nyt hommattua näitä ikuisuushankintoja enemmän kun laki sallii viime aikoina…onneks alkaa olee säästöt sileenä, niin kyllä tää loppuu kohta :P En kyllä ees meinaa uskoa, että sain kaks sivua tekstiä elektroniikasta kirjotettua…. :D 
T. omppunörtti <3

2 kommenttia:

  1. Hieno kokoelma sulla :) Luulin kyllä, että tulee omppureseptejä;)

    VastaaPoista