Kaksplus.fi

sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Pullantuoksuinen viikonloppu

Jep jep. Se olis taas sunnuntai…. Järjettömän nopeesti nää viikonloput aina katoo johonkin. Noh, seuraavaa odotellessa ;) Oli jo hurjan syksyinen ilma ja älyttömän kylmä! Ei kauheesti ulkona viihtynyt, vaan mieluummin takkatulen äärellä villasukat jalassa. Perjantaina töitten jälkeen oli taas pää kipeä ja hartiat solmussa. Selvisin silti koko työpäivästä! Eiköhän tää siis tästä. En tiiä millä muistais vaikka olis kuinka kiire, niin kiinnittää huomiota enemmän siihen työasentoon ja muistaa venytellä. Kai se taas hetken pysyy mielessä tän jälkeen :P Ilta meni siis korttia pelatessa ja telkkarin äärellä löllien.



Lauantaina olin luvannut leipoa ja odotin innolla, että pääsen testaamaan löytämääni juustokakkureseptiä. No se vaikutti kuulemma liian hienolta ja muut äänesti sitten, että korvapuusteja mielummin :D No minähän pyöräytin! Mutta aivan varmasti testaan sen kakun tässä joku päivä ;) Korvapuusteihin tein pullataikinan jauhopaketin ohjeen mukaan. Paitsi jätin kardemumman pois ja korvasin tuorehiivan kuivalla. Sitten puustien väliin margariinia, sokeria, vaniljasokeria ja kanelia. Uunissa taisin pitää n.10-15min 200asteessa. Nää meni aika hyvin kaupaks! Ja kyllä ne ihan hyviä oli, kun itekkin puolikkaan söin :D






Puustit valmistu aivan liian nopeesti ja mun leivontavimma oli vasta alussa, joten päätin sitten tehä sämpylöitäkin. Tein samalla ohjeella, kun tässä postauksessa. Toisen pellillisen koristelin auringonkukan siemenillä ja toisen kauraleseillä. Näitä napsittiin jo vauhdissa kuumina, kun peltiä otin uunista :D haha! Kiva tehdä isommalle porukalle, kun en osaa tehdä pientä satsia niin kotona ne aina meinaa mennä huonoksi.





Ruuankin puuhastelin lauantaille, mutta enhän mä sitä tietenkään muistanut kuvata. Opin kyllä taas uutta! Mama halusi välttämättä Hasselbackan perunoita… mä olin aivan varma, että se on keksiny tän nimen päästään :D No mun piti sitten epäuskosena googlettaa ja kyllähän ne ihan perunoita oli… Pekan sisko tuli myös syömään ja tunnisti nää heti….oon siis selkeesti liian nuori tietämään näitä retro ruokia :D Koko päivä siis meni lähestulkoon keittiössä, hyvä niin! Se on paras tapa rentoutua mulle, koska saa pohtia mitä laittaa mihinkin jne. eikä kerkee stressailemaan mitään. Kokkailun jälkeen lueskelin kirjaa ja pojat puuhasteli jotain talkoojuttuja…. Kyllähän ne selitti, että mikä on idea, mutta ei ihan auennu…ehkä sitten kun saavat valmiiksi :P




Mama oli hommannut ihania Roosa nauha-kampanjan käsikoruja ja tän vuoden Minna Parikan suunnitteleman nauhan. Mä oon aina ihan liekeissä lokakuussa, kun kauppoihin tulee kaikkea ihanaa pinkkiä! Mikä sen parempi vaihtoehto, kun ostaa pinkkejä juttuja ja samalla tehdä vähän hyväntekeväisyyttä ;) Paremmalla omalla tunnolla voi shoppailla :P




Nyt sitten vuorossa sunnuntai eväskokkailut miehelle, pyykinpesu ja sitten jos kattois hömppäsarjoja tallennuksesta sunnuntain kunniaks :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti