Kaksplus.fi

maanantai 5. tammikuuta 2015

Laiskuus ja maanantain kirous

Nyt on kyllä ollu sellasta taistelua tää uuden vuoden jälkeinen aika. Väsyttää ja laiskottaa ja sitten ahdistaa se että laiskottelee ja keli on huono ja ja ja… :D Viikonlopun ja nää kaikki maholliset välit oon käyttäny mahdollisimman vähän aivotoimintaa tarvitsevaan sarjaan. Mulle käy aina niin, että kun tykästyn johonkin sarjaan niin katon muutaman jakson nätisti, silloin kun se tulee telkkarista suoraan ja muutkin kattoo. Melko nopeesti mulla loppuu mielenkiinto odottamiseen ja hups huomaan etten tee mitään muuta kun kattelen jakson toisensa perään ihan haaveissani. Alla oleva kuva tuli vastaan Twitterissä ja kuvastaa aivan täysin mun välipäiviä uuden sarjan parissa… :D Vielä, kun tuo mies on nukkunut lähes iltaan ja tilasi itelleen Discoveryn niin se on vaan tyytyväinen, että mulla on ollut muuta tekemistä, kun häiritä tai herätellä ”liian aikasin” :D

kuva: Google haku

Lauantaina oltiin onneks aavistuksen pirteempiä ja lähdettiin ajelulle. Käytiin vaihteeks kattomassa AVK:n ihmeellistä maailmaa. Ei pahalla pojat, mutta mä en vaan käsitä….miten voi saada TUNTEJA kulumaan rikkinäisten autojen parissa? :D no aina ei kaikkee tarvii tajuta. Ja se hyvä tossa oli, että päästiin Ikeaan, koska eihän ton jälkeen voi sano ei ;) Bongasin netistä tuollaisen taulu trion sieltä ja se oli onneksi livenäkin juuri sopivan värinen ja kokoinen. Ollut tuossa toisessa olohuoneen pidemmässä seinässä sellainen tyhjä aukko, joka huusi jotain toimintaa. Nää mun mielestä toi sopivasti ”väriä” ja sopii kaikkeen muuhun sisustukseen hyvin :) Löydettiin myös vihdoin niitä liituja! Aivan käsittämätöntä miten vaikeeta on ollu ettiä taululiituja… oon joko sokee tai sitten missään normaalissa kaupassa ei niitä vaan oo ollu. Nyt on onneks!

Löysin ehkä koomisimman "auton" ikinä :D



Tän reissun jälkeen sain innon leipomiseen vaihteeksi ja tein sämpylöitä samalla, kun kokkailin muuta ruokaa. Piti tehdä pikkutaikina, mutta kaveri meinas tulla ihan yli äyräiden! Mulla on ruuanlaitossa aina se ongelma, että teen kaikkea ruokaa ihan liian paljon. Se on näköjään tarttunut mun leipomiseen ja myös leivon kaikkea aivan liian paljon… nooooo kerralla, kun tekee armeijalle ni riittää koko viik… eiku päivän :D



Sunnuntaina heräsin jo aivan liian aikasin ja en keksiny mitään tekemistä… koitin vaivihkaa kolistella ympäriinsä, mutta eihän tuo mies herää edes pommiin :D meikäläisen sunnuntain pelasti viesti veikalta, että saako kaffet piakkoin, tottakai! Siitä piristyneenä hyppäsin pihalle kaivamaan autoa lumihangesta ja kurvasin kauppaan hakemaan juustokakkuun aineita. Toi juustokakku on vaan niiiiiiiin hyvää <3 En ees käsitä miten itekki tykkään siitä :D Oon ton ohjeen melko suurpiirteisesti kirjottanut jo tänne, mutta voisin sen ens kerralla, kun tulee tehtyä niin kirjoittaa tarkemmin ylös. Suosittelen erittäin sydämellisesti kokeilemaan! Kakkukaffejen jälkeen lähdettiin pikapyrähdykselle kauppoihin ja sovittiin keväälle porukkareissu Tallinnaan! En malta oottaa! Mä oon ”ehkä” eniten innoissani koko porukasta :P buhahahahahah! Teillä menee hermo muhun jo ennen, kun reissu on ees lähellä ;)

kuva: Google haku

Tää päivä on menny aivan liian kiireessä töissä…fiksuna olin vielä sopinut ripsihuollon normaalia aikaisempaan kellonaikaan ja päättänyt pitää lyhyemmän päivän… no se oli virhe se :/ Kostautuu sitten keskiviikkona varmasti. No onneks ei tarvii ihan vielä huomenna moista ajatella! Toisaalta jopa tekis mieli mennä huomenna töihin :D Sen verran ahistaa tää lölliminen ja tekemättömyys. Loppupäivä olikin ihan totaali katastrofi. Ensin leväytin pussillisen pastaa ympäri keittiön lattiaa ja meinas hermo mennä jo siinä vaiheessa. Se ei kuitenkaan riittänyt vaan lämmitin uunia valmiiksi samalla, kun valmistin sinne menevää ruokaa ja saan ruuan uunia vaille valmiiksi, avaan sen ja saan sankan mustan kuuman pilven naamalleni :/ Ihmettelin jo eilen, että miten kärys se juustokakku oudosti, mutta tonne uuniinhan on siis levinnyt jotain jo aikasemmin. Se kun vetelee viimesiään eikä siinä oo ees valoa niin en oo ollu tietonen asiasta…sitten vaan kaikki ovet ja ikkunat auki, uunin jäähdytys, pesu ja uus yritys. Kesti aavistuksen pidempään ruuantulo, kun tarkotus oli ja tuli samalla testattua palovarotin, toimii meinaa! :D




Näin iloinen aloitus tälle viikolle, jaiks! Perus maanantai selkeesti :D Kuvailin ton katastrofikokkauksen lomassa tota mun kana-pastahässäkkää ja laitan huomenna ohjetta ja lisäkuvia siitä. Tän postauksen tarkoitus oli se resepti, mutta tarinaa näytti tulevan jo muutenkin enemmän kun tarpeeks :D Taidan kohta luovuttaa ja mennä untenmaille etten onnistu mitään muuta sössimään enää tänää. Poltan varmaan kynttilöillä koko kämpän tätä menoa… Ahh, ihania nää tälläset päivät :P Ainii, onnistuinhan mä viiltelemään paperilla myös sormet verille töissäkin…huoh! Jos toi tuuri kääntyi huomiseks… hope so! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti