Kaksplus.fi

tiistai 21. huhtikuuta 2015

Tallinnan meiningit

Noniin! Reissu olis takana ja pikkuhiljaa kotiuduttu. Mulla on ollut järjetöntä väsymystä jo muutaman viikon ja tää ei nyt ainakaan poistanut sitä. Ajoissahan me aina nukkumaan mentiin, mutta ensimmäisenä yönä varsinkin ne unet jäi muutamaan tuntiin, kun hotellissa pärähti (taas!) palohälyttimet ja kauheella rytinällä lähettiin ulos odottelemaan palokuntaa :D Uskomatonta, mutta samahan oli noin vuosi sitten, kun Emmin kanssa oltiin samaisessa hotellissa. Näitä on vissiin kyseisessä paikassa ollut useamminkin, kun hälyttimet on kuulemma hyvin herkät. Muuten oltiin todella tyytyväisiä ja on se Adelle paikkana kivempi olla, kuin ihan hotelli. Varsinkin, jos on useamman yön :)

Lähettiin siis perjantai aamuna ajelemaan Tuomaksen kanssa ensin Pälkäneelle viemään Nemo hoitoon ja siitä sitten Lammille hakemaan Antti ja Jenni. Siitä sitten suuntana Helsinki ja satama. Arvatkaa menikö aikataulu hyvin hyvin tiukoille? Jep :D No kerettiin silti oikein hyvin ja laivamatkakin meni suhteellisen nopeesti.

Laivalta bongasin heti pikkusen ostettavaa. Oon siis jo pidemmän aikaa tykännyt käyttää vartalosuihkeita hajuveden sijaan arkena. Yleensä tilaan Emmin kautta Avonilta ja aina, kun mahdollisuus tulee, niin ostan noita Victoria’s Secretin vartalosuihkeita. Ne on ihanan tuoksuisia ja isoja pulloja verrattuna muihin mitä oon käyttäny. Onhan mulla ihan kunnon hajuvettäkin, mutta se pääsee käyttöön aina juhlameiningeissä, kun saakin ollla hieman hienostuneempi tuoksu ja tässä taas asia missä on pihi, joten en edes raaski käyttää 70euron hajuvettä päivittäin :D Tällä kertaa noista Victoria’s Secretin tuoksuista mun mukaan lähti Amber Romance ja Coconut Passion. Jälkimmästä en voi Tuomaksen läsnäollessa käyttää, koska se vihaa jo kookoksen tuoksuisia aurinkorasvoja. Tulee kuulemma Malibu viina mieleen liikaa :D

Tallinnaan, kun päästiin ja saatiin auto parkkiin sekä huone lunastettua, niin lähdettiin syömään. Basiilikista saa törkeen hyviä pizzoja, joten suunnattiin sinne. Syömisen jälkeen olikin jo hoitojen aika eli siis mä sain upeet pinkit kynnet! Tarkotus oli ottaa melko neutraalit ja lyhyet, mutta niin se mieli muuttu siinä tekijän kanssa jutustellessa ja lopputulos on nyt sitten aivan toinen ääripää :D Olin vielä ajatellu, että no nyt oikein megakynnet ja töihin sitten viilaan ne lyhyemmiks….kokeilin eilen yhtä kynttä ja ei jaksa :D kauhee homma ja ei tuu yhtään niin nätin muotoset. Tän kirjottaminenhan on hyvä treeniä töitä ajatellen ;)

Kynnet mulle tehtiin Si Style hoitolassa, joka on mun lemppari! Siellä tulee aina käytyä, kun Tallinnaan menee. Siellä oon aina saanu hyvää palvelua ja kaikki hoidot on tehty hyvin. Onhan se aavistuksen hintavampi, mutta mitä sitä hyvää vaihtamaan. Hinnat on kuitenkin naurettavia Suomen vastaaviin verrattuna ja jälki äärimmäisen hyvää. Tuolta hoitolasta bongasin vielä tuollaisen CC kynsilakan, joka samalla hoitaa. Lakkaa sai erilaisissa nuden sävyissä ja mulle valikoitui tollanen melko vaalea. Pääsee sitten testaan, kun nää pinkit ihanuudet on tiensä päässä :)

Hoitojen jälkeen kävästiin muutamat Viru keskuksen kaupat Jennin kanssa läpi. Mulle tarttui Kaubamajasta mukaan MAC:n puuteri. Se olikin hankintalistalla, koska edellinen oli aivan täysin loppu. Vielä viime vuonna MAC:n meikit oli halvempia Tallinnassa, mutta nyt esim. huulipunan hinta oli 19.99e, kun Suomessa se on 20,50e eli siis noi heräteostokset/ei niin tarpeelliset jäi hankkimatta. Tarkoitus oli siis puuterin lisäks hommata toi ihana huulipuna myös neutraalimmassa sävyssä sekä poskipuna alkaa olla loppu, mutta ne voi hakea sitten tosta Stockalta, kun tarve on todellinen :)

Kävästiin huoneessa vaihtamassa vaatteet ja pojatkin vihdoin saapuivat ”yhdiltä” :D Ravintola, jonne meidän piti mennä perjantaina olikin mennyt jo kiinni harmillisesti. Etsittiin sitten muita vaihtoehtoja ja paikallisten suosittelemana päädyttiin Deja Vu nimiseen paikkaan.  Kirjottelen tarkemmin noista ruokajutuista seuraavalla kerralla :)

Lauantaina Jenni kokkas meille ihanan aamupalan. Vitsit, kun en tajunnut kuvata! Kiitos vielä Jenni <3 Siitä sitten vatsat täynnä lähdettiin aamupäivän hoitoihin eli hemmottelua oli taas tiedossa kasvohoidon sekä jalkahoidon merkeissä :) Illalla päästiin syömään kunnon ravintolaan, joka oli aivan huikee kokemus! Lauantai oli muutenkin aivan mielettömän hauska päivä ja naurettiin lähestulkoon taukoomatta :D Ruuan jälkeen käytiin muutamassa eri paikassa yhillä ja sitten ajoissa nukkumaan!

Sunnuntaille meillä jäi aikaa vielä pyörähtää muutama kauppa ja käydä syömässä ennen kun laiva lähti kotia kohti. Mun sunnuntain ostos oli laivalta tohon Beautyblenderiin puhdistusaine. Oon tota saippuaa katellut jo Sokkarilta, mutta en oo raaskinu. Nyt laivalla se oli edullinen, joten pakkohan se oli ostaa, kun muuten pysyi hyvin aisoissa ostokset :)

Kotona oltii sitten hieman ennen puolta yötä ja eilinen meni lähinnä nukkuessa ja ollessa. Tänään onneks vielä aikaa kirjotella ja laittaa koti kuntoon ja huomenna sitten taas paluu arkeen hetkeks :) Tää tuppaa olemaan pelkkää risteilyä tää kevät, kun kolmen viikon päästä meillä olis Maman synttäriristeily Turusta tiedossa, haha! Eipäs oo tullu hetkeen käytyä näin usein laivalla :D