Kaksplus.fi

keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

I really need (=want) this!

Aina on hyvä syy ostaa itelleen lahja, mutta milloin on hyvä syy ostaa itelleen liian kallis ja kauan haaveiltu lahja? No tietysti synnytyksen jälkeen :P haha! Oon jo hetken haaveillu tästä ostoksesta ja aina oon kesken säästämisen hommannut jotain muuta; pienemmän laukun ja huivin. Nyt on tän aika! Haaveissa oli lähteä vielä päiväreissulle Helsinkiin ostoksille, kun äitiysloma alkaa, mutta tuo budjetti on huvennut aika näppärästi pikku jätkän ostoksiin, että saattaa olla, että tästä tuleekin synnytyslahjan sijasta joululahja :D

Mun täydellinen laukku <3
Oon siis haaveillut tuosta Louis Vuittonin olkahihnallisesta Speedy Bandoulierestä koossa 30. Ensinnäkin tykkään siitä, että laukussa on myös tollainen crossbody vaihtoehto hihnaan. Sen saa sitten näppärästi yhdistettyä rentoihinkin asuihin ja saa tarvittaessa kädet vapaaksi. Ja nyt aivan täydellinen argumentti tän tarpeellisuudelle on pikku jätkä :D Tokihan mulla pitää olla kummatkin kädet vapaana, joten tarviin tälläsen ”mamma laukun”!


Tykkään siis aivan hurjasti mun Neverfullista enkä luovu siitä koskaan! Se on ihan täydellinen, mutta välillä liiankin ”täydellinen”… Sen saa siis aivan aivan liian täyteen tavaraa. Se painaa ihan törkeesti…aina! Mä en ees käsitä mitä helvetin tiiliskiviä mä kannan siellä päivittäin :D En siis ees tarvii puoliakaan tavaroista, joita siellä on, mutta kuulkaa kun mahtuu ni kannetaan nyt sitten. Täähän on taas mielettömän hyvä ominaisuus esim. lentolaukulle ja yleensä, kun laukku on ollu megatäynnä ja täyttynyt vielä kentällä lisää, niin oon saanu ton mieheni kantamaan sitä. No mites työmatkoilla? Ei oo kantajaa ei :D Eli siis täydellisellä laukulla on myös ne huonot puolensa. Muuten näppärä ja helppo ja ihana! Speedyssä siis plussaa ehdottomasti pienempi koko!


Tää siis on aivan ehdoton ostos monessakin mielessä! Näiden huippuhyvien argumenttien lisäksi Speedy on se laukku mitä oon Vuittonilta alunperin haaveillut. 2006, kun asuin Ruotsissa, niin kävin jokaisena palkkapäivänä liikkeessä himoilemassa kyseistä laukkua. Silloin tosin valkoisena multicolor kuosisena ja ilman olkahihnaa. Varat, kun ei koskaan riittäneet, niin haave unohtui moneksi vuodeksi. Huomasin ostavani aina Guessin laukkuja, jotka oli malliltaan Speedyn tyyppisiä. Lopulta, kun aloin säästämään ja tein päätöksen ensimmäisestä laukusta, niin olin kyllästynyt tuohon malliin. Halusin myös siinä vaiheessa monikäyttöistä laukkua. Eli siis iso laukku, josta saa näppärästi myös pienemmän ja toimii arjen lisäksi reissatessa, Neverfull. 


Seuraava laukkua, kun haaveilin niin vaihdoin ton mun ”ainoa oikea Vuitton kuosi”:n vaaleempaan ja aloin haaveilemaan Damier Ebenen rinnalle Azuria. Haaveilin taas tuon crossbody hihnan perään ja surffailin muitakin vaihtoehtoja, kuin Speedy. Rakastuin aivan täysin Siracusaan. Tässä vaiheessa Neverfullin paino-ongelma ei mua vielä haitannut ja koin, että pienempi laukku riittää. Tässä vaiheessa kotiutin ihanan Evan.



Jossain vaiheessa sama Siracusa haave nosti päätään ja aloitin taas säästämisen. Nyt aloin taas miettiä kuosien välillä. Monogram on ehdoton no no! En tiedä mikä siinä tökkii, mutta tökkii. Vaaleampi Damier kuosi oli nyt Evassa ja joo tuli sitä käytettyä. Kuitenkin koin, että arkilaukun tulisi olla mulle tummempi ja en raaskisi ostaa vaaleaa laukkua, jota en sitten mahdollisesti saisi yhdistettyä kaikkeen. Siracusaa, kun saa vain Damier Azur kuosissa, niin tässä vaiheessa se klassikko Speedy nosti taas päätään. Haaveilinkin siitä pitkään, kunnes ostin tuon lempparihuiviksi muodostuneen Monogram Shawlin ja taas oli kassa tyhjänä :D 



Nyt alkaa olla viimeiset hetket käsissä, kun on mahdollista panostaa itseen ja toivon todella, että selviän näiden ylimääräisten kulujen keskellä säästämisestä tämän vuoden nimiin, koska mä todella todella tarviin tän laukun :D Kaikin puolin järkevä ja tosiaan se viimeinen mahdollisuus. Veikkaan, että tuo pikkujätkä imee itteensä kaiken parkkirahoja myöden, joten toimia pitää ennen, kuin on liian myöhäistä ;) Kauhee, kun kuulostaa siltä, että mä itelleni perustelen tän ostoa… tai no mahdollista ostoa, koska kassasta puuttuu vielä aika rutkasti, mutta aion sen hittovie tehdä ja säästää! Tälläsessä vimmassa aina oon innostunut varaamaan kirpparipöydän, mutta nyt tässä tilassa se ei oo vaihtoehto. Loput kaapissa lojuvat Guessit ja vastaavat toriin ja huutoon äkkiä :P

                     Kaikki kuvat Googlen kuvahausta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti