Kaksplus.fi

sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Hupsista!

Jaahas! Se oliskin sitten vierähtäny hetki kirjottelusta. Oon ollut sen verran jumissa ettei edes pää toimi ja kädet käy sitä vähää, että sais kirjotettua fiksua lausetta. En siis kadu sekuntiakaan häihin menoa, mutta se, että viikon oon ollu ”rampana” sen jälkeen, niin ei oo kauheen kivaa. Alkuviikon koittanut tsempata ja juossut neuvolassa, labrassa ja lääkärillä vielä erikseen. Maanantaina neuvolassa otetuissa näytteissä ei ollut kaikki arvot ihan kohdillaan, joten tiistaina kävin taas vaihteeksi labrassa. Onneksi keskiviikon lääkärikäynnillä sai jo tulokset ja kyseessä olikin väärä hälytys, onneks! Sehän tästä vielä puuttuiskin :D 


Sen verran on pakko sanoa, että neulakammoiselle (joo tiedän, että mulla on tatuointeja, mutta se on niiiiiiin eri asia!) tää raskaus on ollu haastava näiden neulojen suhteen. Alkuun oli se pakokauhu ja pyörtymisen vaara jokaisen pistoksen kohdalla. Sitten vielä, kun näiden normi pistelyiden lisäksi tässä on nyt ollut hieman kaikkea, niin tuntuu, että joka viikko pistetty :D Nyt huomasin tän viikon neuvolakäynnillä, että mä olinkin aika rennosti, kun sormenpäästä otettiin verta! Ei noussu päähän sellanen sekava, kuumottava ja pyörryttävä tunne ja silmissä ei sumentunut. Sattuhan se silti, mutta selvisin siitä mielestäni erittäin kunnialla! Ihan kunnon verikoetta ei oo ollu muutamaan viikkoon, että ”pääsis” kokeilemaan miten sen kohdalla reagoin, koska se on aina se pahin, mutta näyttää lupaavalta! Eli siis mitä tästä opimme?  Neulakammoisuudesta on mahdollista päästä yli tai ainakin lieventää sitä ja raskaana oleminen on oiva tapa opettaa itseään kestämään pistely. Haha :P


Myös kaikki kotihommat, mitä oon tässä vielä pystynyt tekemään kunnialla on ollu lähestulkoon tekemättä tällä viikolla. Ruuanlaitto on siis ollu luokkaa ”mahdollisimman nopeasti valmiiksi, ei väliä maulla”. Eli siis ei yhtään mun juttu! Itellä vielä, kun ollut tuo ruokahalu aivan kadoksissa koko viikon, niin että banaanit on ollu se ainoo, mikä menee kunnolla alas ja ajatuskin lämpimästä ruuasta on saanu juoksemaan vessaan, niin ei oo jaksanu edes yrittää tsempata tuon suhteen. Pikkusen ehkä tosta loppuviikosta panostin ja tein meille ruiskanahampparit perjantain kunniaks :P Siinä se sitten onkin, sori kultsi!


Toinen mun kotihomma mitä oon pystyny vielä tekemään on pyykinpesu. Siinä, kun ei tartte juurikaan tehdä mitään ja rauhaksiin voi laittaa pyykit kuivumaan. Nyt on tullu pestyä ihan järjetön kasa vauvakamaa :D Eli siis Maman ostamat uudet, mun ostamat isyyspakkaukseen, äitiyspakkaus, Tuomaksen siskolta saadut sekä häissä sain mun ihanalta serkulta vielä lisäyksen pikkujätkän vaatevarastoon ja leluvarastoon! Kiitos vielä hurjasti :) <3 Nyt alkaa olee jätkän lipasto ihan tukossa vaatteita! Sanoinkin tolle tulevalle mummille, että yhen yhtä vaatetta ei saa ostaa enää! Sitten katotaan käytössä, että riittääkö noi :) Tääkin mun kotihomma on siis ajottunu lähinnä loppuviikolle ja jatkuu ens viikolla jos olo antaa periksi.

Näiden lisäks mua harmittaa, että mun kaikki Diy projektit on kesken! :D Tossa olis jo valmiiks leikatut kankaanpalat jne. odottelemassa ompelijaansa. No onneks ne on just tasan sellasia ajan kulutus hommia, joita voi tehdä aina kunnon mukaan. Hirvee himo olis vaan surruutella koneella, mutta makuuasennossa on aavistuksen hankalampi ommella :P Viimesin taitaa olla mun olohousujen muokkaus, mutta sekin tapahtu viime viikolla vai jopa sitä ennen. Ostin siis sieltä meijän Turun reissulta joskus Toukokuussa hennesin alesta tuollaset viinipunaset satiinihousut. Housut makso huikeet 3e ja oli kaks kokoo liian suuret, mutta ajattelin, että kehitän niistä jotain mukavaa oloasua. Kun hain noita babynestin kankaita niin ostin samalla mätsäävää resoria ja ompelin noihin 30cm liian pitkiin lahkeisiin resorit. Nyt ne on oikein mukavat ja rennot olohousut. Aavistuksen Aladdin meininkiä ja tuon miehen naamasta näki ettei ollu kauheen innoissaan, kun esittelin niitä :D Mutta joka tapauksessa mukavat, koska ei paina mistään ja menee oikein hyvin tässä kotosalla!



Mitä mä sitten oon tehny? Nooo…. kattonu varmaan sata jaksoa Kardashianeita :D haha! Kaikki fiksut sarjat ja leffat jo katottuna ja noita on sopivasti 10 tuotantokautta, niin on hetkeks katottavaa :D Nemo on jo ihan kyllästyny….jännä :P Tosin itekin alan jo kyllästyä, mutta taustalla ne menee hyvin ennen kun silmät lupsahtaa kiinni.


Hyviä uutisia myös! Vaikka olin aivan sata varma etten saa tuota ”synnytyslahja” laukkua ostettua ennen synnytystä, saati jouluna, niin nyt odottelen vielä rahoja muutamista laukkukaupoista ja mun kirjanpidon mukaan säästöt alkaa kohta riittää, jos ensi palkasta laitan tuohon kassaan pikkuisen ;) Ai että! Tää tieto piristää kyllä, vaikka muuten ollu niin masentavan tylsää. Onko tää edelleenkään järkevää laittaa tässä vaiheessa noin paljon rahaa kiinni laukkuun? Ei välttämättä, mutta on se sen arvoista :) Sitten vielä, kun olis jossain vaiheessa ton palkkapäivän jälkeen sen verran hyvässä kunnossa, että jaksais lähtee ajelulle Helsinkiin ja takas…se saattaakin olla sitten eri juttu :D No onneks saa myös tilattua, jos niikseen tulee ;) Tosin vielä ihan aavistuksen arvon kahden koon väliltä ja haluisin ehdottomasti päästä mallailemaan kumpaakin peilin edessä, ennen ostopäätöstä, niin kyllä se vaan on pakattava tuo mies Kugelin rattiin joku kerta ennen, kun tää murunen saapuu :P


Perjantaina alkoikin tasan raskausviikko 30. MITEN TÄÄ ON JO NÄIN PITKÄLLÄ!?! Hullua! Siis tasan 10 (tällä hetkellä tietty vähän vähemmän) viikkoa laskettuun ja jos sattuis yli menemään, niin siltikin vaan 12 viikkoa. Siis, että mitä? Ihan kohta tossa tuhisee pienen pieni rakkauspakkaus nyytti <3 Kaverin vaunutkin oli DHL:n trackerin mukaan torstaina lähteneet Saksasta eteenpäin ja hyvällä tuurilla ensi viikolla nekin olis täällä! Eli siis kaikki on valmiina :) Muutama fiksaus nurkkauseen ja täydellistä! Toinen puoli aivoista on sitä mieltä, että tulis jo hittovie niin helpottais tää oma olo ja en malta oottaa, että nään tuon pikkusen. Ja toinen puoli, että apua enhän mä oo kerenny vielä ahdistelemaan edes synnytystä saati sitä, että osaanko mä olla äiti ja mitä jos ei osata hoitaa sitä ja ja ja ja… :D 


Mukavaa vaikkakin vaihteeksi sateista sunnuntaita kaikille :) 


2 kommenttia:

  1. Heh, mulla ei ole mitään syytä, miksi en nyt lomalla kokkailisi, mutta reissun täysylöspidon jälkeen ei vaan ole kyennyt, vaan meidän sapuskat on noudettu ;P Huomenna pitää aktivoitua!

    Sä olet niin ansainnut tuon uuden laukun <3 Toivottavasti pääsisit pian sitä noutamaan :) Speedy ei ollut mun juttuni, mutta onneksi sen sai myytyä muutamassa päivässä, ja nyt on uusi laukku tilalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D No se on kyllä loman jälkeen aina ja vielä tuollasen reissun jälkeen vaikeeta päästä siihen normirytmiin! Mutta välillä pitääkin herkutella ;)

      Ah, mä en malta oottaa sitä! :D <3 Ja juu kerkesin kurkkaamaan instan puolelta jo, että olit uuden hankkinut tilalle. Niin eri tyyliset laukut sopii eri ihmisille ja toi sun uus on kyllä mun mielestä enemmän sun tyylinen eli hyvä valinta ;)

      Poista