Kaksplus.fi

torstai 6. elokuuta 2015

Kuulumisia, kuulumisia!

Jaahas pitäiskö sitä välillä valottaa, että miten täällä menee? Olon suhteen tilanne jatkuu lähestulkoon samanlaisena. Tosin ruoka on nyt pysynyt sisällä sen verran mitä se maistuu :) Se on aina positiivista! Välillä tosin päiviä ettei pysty kunnolla syömään, mutta onneks mun neuvolatäti sanoikin, että syö sitten niinä päivinä ihan just tasan sitä mikä menee alas. Nyt se on ollu jääkylmiä hedelmiä…ei ehkä se fiksuin sokerien kannalta, mutta ainakaan en mussuta mitään vielä epäterveellisempää :P Tän hetken hitit on vesimelooni ja nektariinit!


Pystyn aina touhuumaan pienen hetken päivällä, mutta se tarkoittaa, että ilta sekä seuraava päivä on tuskaa :/ Nyt oon onneks saanut hieman seuraa päiviin! Viime viikolla sain ihanan Outin päiväkahviseuraksi ja päästiin pitkästä aikaa juoruumaan <3 Kiitos vielä seurasta ja ihanista kukista! :) Piristyin ihmiskontaktista niin paljon, että aloin sitten illasta touhuamaan uusien vaunujen kanssa ja siivoilemaan…virhe!!! Seuravaa päivä oli tuskaa ja nukkumisesta ei tullut mitään :/

<3
Tän viikon päiväkahviseurana käväisi rakas Mama <3 Oli kiva päästä juttelemaan ilman noiden poikien höpinöitä :P Mama toi tullessaan järjettömän kasan Laitilan limonaadeja! Ai että! Ne on vaan niiiiin hyviä eikä mistään meinaa saada. Nautiskelen ne mahdollisimman hitaasti :P


Näiden kaikkien muiden ongelmien lisäks oon menettänyt nyt viimesetkin rippeet hyvistä yöunista. Sänkyyn, kun pääsen, niin alkuun joka paikkaan sattuu ja asentoa ei meinaa millään saada. Säästän aina yöksi yhden panadolin, jotta saisi hieman helpotusta. Eipä sillä pitkälle pötkitä :/ Sitten, kun löydän sopivan asennon ja nappi alkaa vaikuttamaan, niin nukun yleensä noin 2-3tuntia, jonka jälkeen herään vessahätään…ylläri! Sen jälkeen ens saa unta ja noin tunnin pyörimisen jälkeen iskee kamala nälkä….eikun keittiöön. Tän jälkeen aina kuvittelen, että no nyt on mun hetki! Mutta ei…sitten taas alkaa sattua joka paikkaan, poika alkaa potkimaan ja jumppaamaan ja yhtäkkiä huomaankin, että tuon miehen herätyskello soi vieressä… Siitä sitten samaa rumbaa vessa, ruokaa, asennon etsimistä ja pikkukaverin rauhoittelua muutama tunti ja yleensä nukun joko 9-11 tai 10-12 välin ja sitten luovutan koko homman kanssa. Masentavaa! Mulle uni on aina ollut tärkeetä ja oon kärsiny univaikeuksista koko ikäni. Viimesen vuoden aikana oon saanu melkosen hyvän rytmin ja unta sellasen 8 tuntia yössä. Se on ollu oikein hyvä ja oon ollut ihan super onnellinen asiasta! Mutta nyt on taas tilanne ihan ääripää. Tuskaisia päiviä, kun joka paikkaan sattuu, väsyttää aivan jumalattomasti sekä joka toinen päivä pahoinvointia. Love my life…NOT! :D

kuva: Pinterest

kuva: Pinterest
Hyvin ristiriitaset fiilikset kaikinpuolin. Toisaalta toivon, että syntyis jo jumankauta ennen, kun tuun hulluks tai oon aivan viimestäkin ripettä myöden loppu niin henkisesti, kuin fyysisesti. Toisaalta taas pelottaa se hetki, kun oon tosissaan vastuusta toisesta ihmisestä, vielä niin pienestä, että osaanko mä yhtään mitään? Olkoot vaan tuolla masussa turvassa vielä hetken :P Ja tuolla, että syntyis jo niin helpottais tarkotan lähinnä, että olispa laskettua aika vaikka huomenna. Jokaiselle kenelle oon noin sanonut niin oon joutunut selittämään, koska vastaus on aina ”Etkai sä nyt halua, että se keskosena syntyy?” Rakkaat ihmiset. Enkai minäkään nyt niin urpo ole, että tieten tahtoen haluan saattaa lapseni hengenvaaraan!? :D Maalaisjärkeä, kiitos! Tarkoitan siis todella, että olispa se oikea aika jo. 

kuva: Pinterest

No kiukuttelut sikseen! Eilen sain noiden limppareiden lisäks muutaman täällä kotisohvalla haaveilemani jutun. Oon siis hhaveillut MAC:n jotain vaaleampaa, nudea huulipunaa. Multa löytyy se kirkkaanpunainen sekä kirkkaanpinkki, joten halusin jonkun arkivärin. Missä mä nykyään käytän huulipunaa? Jaa a  :D Nemon iloks päivisin? :P No siitä huolimatta nudepunaksi valikoitui MAC:n sävy HUE. Vielä en oo päässyt sen paremmin testaamaan, mutta odotan hetkeä innolla! Olisin vielä halunnut jonkun neutraalin huultenrajauskynän, mutta Stockalta oli kaikki loppu. No ehkä sillä ei oo niin kiire ;)




Uuden huulipunan lisäks sain ihania pörröpallo avaimenperiä. Haluisin sata näitä :P Nyt on oma pallukka niin koti- kuin autonavaimissa ;) En käsitä miks Tuomas ei ollu yhtä innoissaan näistä, kun minä… eikä edes Mama! Jo on ihme porukkaa :D




Meillä olis tänään Nemon kanssa tiedossa…tittidiiiiii makoilua ja sohvalla jumittamista…fun! :D Josko sitä yrittäis kokkailla pikaisesti vielä, kun kykenee ja sitten linnoittautuminen soffalle. Ensi viikolla alkaakin neuvolassa jo valmennukset! Hieman jänskättää, että alanko sitten jännittämään synnytystä, koska mulla on ollut sellanen ”tieto lisää tuskaa” meininki tän raskauden kanssa, joten en oo vielä edes uskaltanut lukea mitään tai edes ajatella synnytystä…maanantaina jälkeen varmaan sitten paniikki iskee :D Keskiviikolle myös tiedossa vaihteeksi neuvola lääkärin vastaanotto ja varmaan se lopullinen päätös, että onko tässä haaveita edes hetkeksi töihin…Epäilen, koska olo ei oo tosiaan helpottanut ja enää olis pari viikkoa oikeeseen mammalomaan, mutta katotaan mitä lääkäri on mieltä :) Sellasta siis tänne, päivitän tilannetta taas ensi viikolla!


4 kommenttia:

  1. Olipa ihana lukea kuulumisia <3 Mä niin tiedän ton tunteen ja tuskan nukkumisesta, koska olen ollut aina huono nukahtamaan. Eka raskaus oli yhtä nukkumistaistelua, ja todella harvoin nukahdin ennen neljää. Onneksi raskaudet eivät olleet samanlaisia, ja junioria odottaessa nukuin parhaiten koko elämäni aikana.

    Olisi kiva nähdä, vaikkapa viimeistään mun opintovapaan alkaessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ihan tuskasta on kyllä nää yöt ja sitten, kun ei osaa edes päivällä nukkua :/ Ja tota aina mietin, kun on ihan kamalaa ja puhutaan, että tekeekö sitä toista enää, kun kerroit miten erilaisia sunkin raskaudet oli! Pitää siis toivoa, että toinen olis sitten helppo tai edes helpompi :P

      Joo ehdottomasti! :) <3 Just mietin, että ens keskiviikkona tuun lääkärin jälkeen joka tapauksessa käymään töissä, niin pitää sopia joku kahvittelu. Ei olla ikuisuuksiin päästy höpöttämään! Viimeistään siis sitten ens kuussa :)

      Poista
  2. Oioi, onpas melkoista! Minulla alkaa keskiviikkona mammaloma, eilen kuitenkin jo viimeinen työpäivä. Ei hetkeäkään liian aikaisin, viimeisen viikon alkoi jalat olla turvonneet ja kävely muutenkin vaivalloista. Muuten mennyt ihan hyvin, mitä nyt 2-7 kertaa yössä vessa rallia, mutta väleissä pääsääntöisesti nukahdan nopeasti, joten ei auta valittaa. Välillä tosin siirryn aamuyöstä sohvalle katsomaan boxilta jotain sarjaa ja nukahdan sitten siinä. Tsemppiä!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Voin kyllä kuvitella, että vaikka ei ihan näin paha oo kun mulle niin ei loppuvaiheessa herkkua kenellekkään! Ja toi jalkojen turvotus on kyllä ihan kauheeta. Mulla oli kanssa alkuun toi, että vaikka vessaan heräs niin nukahti uudestaan, mutta enää ei.. :/ No eipä tässä onneks enää myöskään ihan kauheen kauan oo odottelua :)

      Poista