Kaksplus.fi

lauantai 15. elokuuta 2015

Uusia kosmetiikka löytöjä

Nää on taas sarjassamme näitä, kuten uusi huulipunakin, että miksi tarvitsen nyt? No en tarviikkaan, mutta onhan se kiva kotona lakkailla kynsiä ja sitten, kun sattuu pääsemään liikkeelle, niin ei naama näytä ihan niin karulta, kun todellisuus on :P

Bongasin siis alelaarista taas OPI:n lakkoja ja pakkohan niitä oli ostaa! Nämä siis tarttuivat mukaan keskiviikon kauppareissulla, kun töissäkin kävin pyörähtämässä. Ihanat syysvärit löysi tiensä mun kokoelmiin. Aivan ehdoton lemppari on tuo tummanliila ”Skating on thin ice-land”. Jos se olis aivan täydellinen mun väri niin olis aavistuksen luumumpi, mutta ihana kaikesta huolimatta ja varmasti tulee olemaan yksi käytetyimmistä syksyllä! :)


Toinen mukaan lähtenyt sävy on tuo neutraalimpi vaihtoehto eli ”Taupe-less Beach”. Tosi kaunis eikä liian kellertävä. Oliskohan väri greige, jos sellaista on olemassa? Tollanen aavistuksen harmahtava beige siis. Nätti ja myös varmasti tulee käyttöön useasti! Tykkään yleensä joka toinen kerta laittaa neutraalia lakkaa ja joka toinen jotain piristävän kirkasta tai sitten tummaa. Ihan mustaan oon kyllästynyt, niin nää tumman lilat ja oikein syvän viininpunaiset on tällä hetkellä enemmän mun mieleen.


Tähän asti noi mun kunnon lakat on luokkaa pinkki, pinkki….öööö pinkki :D ja loput sen verran vanhoja ettei niistä oo enää mihkään tai vaihtoehtoisesti oon ostanut pikkupulloja, jotta ei kerkee menee huonoks ja niissä ihan viimeset kuivahtaneet rippeet, joita ei saa levitettyä mitenkään kauniisti. Nää oli siis oikein mukava lisä kokoelmiin ja -50% hintalapulla huusi mun nimeä! ;)

Ensimmäisenä testiin pääsi tietysti tuo lila! Meinas olla vaikeeta kuvata väriä, kun lopputulos on niin kiiltävä ;) Pohjalla siis OPI:n Natural nail base coat, kaksi kerrosta värilakkaa ja päällä OPI:n perus päällyslakka.

Uusien kynsilakkojen lisäks on tullut täydennettyä hieman MAC:n osastoa tuolla vessan kaapissa. Mamalta sain tuon ihanan primerin ja sitten tuli hommattua kyseisen merkin BB-voide. Katsotaan millainen on sitten käytössä. Ainakin ensi kokeilulla levittyy kauniisti ja tasaisesti iholle ja sävy on mulle aivan täydellinen! Tossa on onneks paljon vaihtoehtoja sävyissä. Mulla on tokaks vaalein eli light sävy käytössä ja mätsää mun valkolakana naamaan oikein passelisti ilman sellasta kummitus lookkia. Ennen oon käyttäny Maybellinen vastaavaa ja light on liian vaalee ja medium liian tumma… Sitten ostin L’orealin vastineen aiheesta ja light aivan liian tumma sekä jätti sellasen kivan naamarin, vaikka kuinka koitti häivyttää. Näiden testausten jälkeen ihastuin Avonin BB voiteeseen ja se olikin yhden kesän ihan täydellinen! Silloin tosin sain reippaasti enemmän aurinkoa, niin Suomessa kuin Kreikassa ja olin edes aavistuksen päivettyneempi, kuin normaalisti. Tänä kesänä, kun koitin moista testata, niin ei sitten millään tullut nättiä :D 



Tää MAC:n BB on myös aavistuksen peittävämpi, mutta silti kevyt ja raikkaan tuntunen iholla. Ne alkuraskauden jäätävät mätäpaiseet on onneks poistunu jo, mutta leuka on sellanen näppypesäke, että sitä on ihan pakko peitellä, jos ihmisten ilmoille pääsee. Meikkivoide mulla toki on, mutta ei ihan niin paksua viittis tälläsillä keleillä käyttää. Se on enemmän sellanen talvi ratkaisu. Tässä on myös hyvä aurinkosuoja, SPF 35, mikä on tietysti aina hyvästä ihon kunnon kannalta :) Alla hyvin kovin kaunis ennen ja jälkeen kuva. Eli siis ihan ilman mitään voiteita ja sitten primerin ja BB:n jälkeen. BB:tä levitin ihan sormin ja vain yhden ohuen kerroksen. Vaatihan tuo pikkusen peiteväriä vielä ja toisella kerroksella sais vieläkin peittävämmän, mutta mun mielestä oikein passeli tarkoitukseensa ja tasoittaa ihon nätisti :) Kelpaa siis sellaisiin tilanteisiin, joissa ei kehtaa ihan näppynaamaisena ja punottavana olla, mutta kunnon meikkaus on jo liikaa tai sille ei ole aikaa.

Toi mun meikitön naama ja näppyleuka ei ihan pääse "oikeuksiinsa" tossa valossa ja puhelimen kameralla, mutta kyllä noista eron huomaa selkeesti :)

Tässä vielä määrät mitä käytin :)

Tolla Primerilla pitäis saada vielä lisää kestävyyttä pohjaan eli BB:llä pitäis selvitä koko päivän hyvin sitten loppusyksystäkin, kun pääsee liikkumaan enemmän :) Ja talvella se menee myös vallan mainiosti meikkivoiteen alle. Tää puteli riittää varmasti mun käytössä ikuisuuden, koska noin pieni määrä riittää ja läheskään päivittäin ei tuu nyt meikattua. Toi on ihanan tuntunen ja antaa heti paljon tasasemman ihon. Ihanaahan näissä on vielä se ettei tuotteisiin oo lisätty mitään ylimääräisiä hajusteita, joten ei oo sataa eri tuoksua naamassa ja iholla päivän aikana :)


Oon MAC fani ollut jo vuosia ja jo teininä maman kanssa metsästetty Tukholman risteilyillä Åhlensit ja NK:t läpi aina tiettyjä huulikiiltojen sävyjä mulle :D Viimeiset taisin ostaa ennen, kun muutin Ruotsista takaisin Suomeen ja en jaksanut enää edes yrittää, kun ei niitä Suomesta mistään saanut. Ostin toki aina reissuista jotain pientä, mutta sitten, kun ne loppui niin harmitti vaan ettei uutta saanut taas mistään. Nyt, kun MAC on rantautunut myös tänne Tampereen Stockalle, niin oon kerennyt hommaamaan jo kolme huulipunaa, kaksi poskipunaa, puuterin, aurinkopuuterin ja nyt ihan uutena tuttavuutena tän BB:n ja Primerin :) Odotan innolla onko hyviä pidemmällä käytöllä! Seuraavaksi vuorossa siis luomivärit (joskus omistanut, mutta en vuosiin) ja jonkinlainen eyeliner tai vastaava sitten, kun taas joskus silmiä alan meikkaamaan :P Tällä hetkellä meikkaus on lähinnä pikainen ja kevyt pohja sekä huulipuna, jos meikkaukselle tarvetta ja aurinkolasit päähän :D


Sellasia ihanuuksia! Piristäähän nekin mieltä ja kynsiä voi lakata vaikka joka päivä eri värillä, jos niikseen tulee ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti