Kaksplus.fi

lauantai 23. tammikuuta 2016

Haaveita: Danielin huone

Mä en malta odottaa, että pääsen sisustamaan joku päivä Danielin huoneen! Sormet oikein syyhyää! Lastenhuoneet on yleensä niitä, jotka on aina sotkusia ja sekaisin. Samoin jo värikkäät lelut tekee niistä sellaisen värien ilotulituksen, joten mun näkemys muusta sisutuksesta on hieman neutraalimpi - yllättäen :D Lastenhuone pitää olla lastenhuone ja käytännöllinen, mutta samalla se voi olla mun mielestä myös tyylikäs.


kuva: Pinterest
Ensinnäkin Danielin huoneeseen tulee tuo tällä hetkellä pinnasängyn päällä oleva ”katos”. Siitä tehdään johonkin nurkkaukseen maja ja sinne haluaisin isoja kauniita tyynyjä ja paljon pehmoleluja :) Siellä vois sitten leikkiä vaikka mitä ja piileskellä ja miks ei jopa nukkua päikkäreitä!



Majan lisäks yks Danin huoneen kulmakivi on tuo kummitädiltä saatu ihana Eero Aarnion Puppy! Oon tota haaveillut Danielille jo kauan, mutta ajattelin etten hommaa ennen, kuin on oma huone. Siinä kohtaa, kun Emmi kysyi, että mitä mieltä olisin tällaisesta kummilahjasta niin bingo! Aivan täydellinen ;) Tää on sen verran kestäväkin, että säilyy varmasti leikeissä hyvänä.


Mä oon ollu vähän ulkonäköseikkojen takia automattoja vastaan. Joo tiedän, typerää! Ajatuksen tasolla tuo automattohan on ihan super hauska! Muistan, että meilläkin Antin kanssa ollut moinen ja se oli ihan paras! Mua vaan esteettisessä mielessä ahdistaa ajatus siitä värien kirjosta. No tokihan sellainen menee hienosti lastenhuoneessa ja siellä kuuluukin väriä olla. Mutta ehkä se väri saadaan sitten niistä leluista ja muista tekstiileistä, koska bongasin tällaisen ihanan H&M Home automaton ja tää on aivan täydellinen mun ajatusmaailmaan Danin huoneesta! TÄÄ ON PAKKO SAADA! Ja itseasiassa se olikin jo pakko tilata valmiiksi odottelemaan omaa huonetta :P

kuva: Google haku

kuva: hm.com

Sitten rakastuin näihin Legon säilytyspalikoihin. Kuinka ihania! Näitä on pakko saada ainakin valkoisena, mustana, harmaana ja tuo ihanan raikas vaaleansininen. Näihin saa sitten näppärästi tavaraa piiloon ja ovat kuitenkin kauniita ja kivahan näistäkin on kasata vaikka mitä :)

kuva: Google haku

kuva: Google haku


Lukunurkkaus/kirjahyllyn vastine on myös yksi asia, joka Danielin huoneessa tulee olemaan. Tässä taas yksi asia mitä vastaan olen eli kirjahyllyt :D Löysin Pinterestistä tän kivan idean kirjojen säilytyksestä ja lukunurkasta. Tän vois mahdollisesti yhdistää jollain tavoin siihen katokseen/majaan? Tässä myös hyllyt on sopivan alhaalla, jotta jäbänen saa itse otettua kirjoja helposti. Mulla on käytössä itellä valokuville noita Ikean valokuvahyllyjä ja ne olis oikein passeleita ja samalla edullisia myös tähän hommaan! 

kuva: Pinterest
kuva: Pinterest

Mitäs vielä? Näiden lisäks seiniin hieman väriä ettei ihan valkoisessa tarvii olla ja sitten nuo sairaalassa otetut vauvakuvat ja nimiviiri seinälle. Hieman ihastuin tuohon "Aamiainen Tiffanylla" sävyyn, joka vois olla yksi vaihtoehto noiden harmaiden ja muiden neutraalien joukossa. Samoin mahdollisesti jonkinlainen piirustus seinälle ja ihan ehdottomasti liitutaulu :)


kuvat: Pinterest

Pinterestiä surffatessa vastaan tuli myös kiva idea lipaston vetimiksi! Meillä tän vois toteuttaa ehkä autoista? 


kuva: Pinterest


Varmasti vielä kaikkea muutakin keksin tässä matkan varrella ja hyvin todennäköisesti tulee vielä muuttumaan nämäkin, mutta tässä siis tämän hetken haaveita ja ajatuksia mun mielestä kauniista ja käytännöllisestä lastenhuoneesta :)


Tänään meidän nappisilmä on jo 3kk! En kestä miten nopeesti tää aika juoksee! Äitin rakas <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti