Kaksplus.fi

maanantai 25. tammikuuta 2016

Mammalandian yhteistyöpostaus: Miksi bloggaan?

Jaahas! Tälläinen aloitus tämän vuoden yhteistyöpostauksille :) Täähän on kiva! Hieman vaihtelua vauva jutuille ;) Oon aihetta valottanut aina blogin synttäripostauksissa, mutta tässä siis tämän hetken tarinointi; Miksi minä bloggaan?

Bloggeriin olen kirjautunut jo maaliskuussa 2011. Muistan miten kirjoittelin itelleni paperille ylös mahdollisia blogin nimiä ja aiheita. Kaksi blogi ”pohjaa” ihan jopa teinkin :P Alusta lähtien ajatus oli pitää päiväkirjaa eli menisikö ehkä kategoriaan lifestyle? Jos pitää jokin kategoria keksiä. Nuo blogit eivät kuitenkaan koskaan nähneet päivänvaloa erinäisistä syistä. Muutama nimetäkseni muka liian kiire, kameran puute ja jossain kohtaa muuttunut elämäntilanne veivät keskittymisen muualle. 



Lopulta helmikuussa 2014 sain Tuomakselta ystävänpäivälahjaksi järkkärin ja siitähän se ajatus taas lähti! Olin toki tuossa välissä kypsytellyt taas ajatusta, mutta jotenkin tuntui, että välttelin tuota aloitusta edelleen näillä tekosyillä; ajanpuute ja kamera. Nyt se kamera löytyi, joten pitihän sitä aikaakin tehdä :) Mulla ei oo tapana hioa yhtä kirjoitusta huippuunsa tunteja tai päiviä ja käsitellä kuvia ikuisuus ennen julkaisua. Toki olisi ihanaa, kun sellaista jaksaisi tehdä ja näin ollen blogi ja kirjoitukset olisivat tyylikkäämpiä… mutta en mä vaan jaksa :D tää saa kelvata! Mulla on yleensä monta pages-tiedostoa työpöydällä eri otsikoilla ja kirjoittelen niitä aina pikkuhiljaa valmiiksi. Joskus jos välähtää, että tästä aiheesta haluan kirjoittaa, niin samantien luon tiedoston ja sitten aina näppäilen muutaman lauseen tai kappaleen. Kuulumisia-postaukset yleensä kirjoitan samaan syssyyn ja lisäilen kuvat ja postaus on valmis tunnissa…tää ehkä näkyy kirjoitusvirheiden ja kuvien käsittelemättömyyden määrässä :P No päiväkirjahan tämä on.


Alusta alkaen siis oon halunnut kirjoitella meidän kuulumisia. Halusin kanavan, jonne voin laittaa miljoona kuvaa ja kertoa tarinan niiden takaa. Ikuistaa lomamatkat, keikat, ystävien kanssa koetut hetket ja ihanat elämänmuutokset. Mikä oliskaan parempi tapa? :) Näiden lisäksi rakastan laittaa ruokaa ja leipoa, joten myös niitä reseptejä ja kokkailuja on ollut kiva saada ylös jonnekin. Tosin tällä hetkellä ne kokkailut on lähinnä arkiruokia ja samat ruuat pyörii listoilla…hups! Aikaa, kun jostain sais tai vapaita käsiä tuon pienen miehen kanssa, niin olis ihana taas alkaa kokeilemaan kaikkea uutta! Samoin toi ompelukone olis kiva keretä jossain kohtaa taas kaivamaan esille ja tehdä muutamia DIY postauksia :)



Tällä hetkellä blogi pyörii (valitettavan) paljon vauvan ja sen mukanaan tuoman arjen ympärillä. Tarkoitus oli pitää blogi entisellään ja kirjoitella kaikesta mahdollisesta. No niin teen edelleen, mutta tällä hetkellä tää arki pyörii tässä hyvin pienessä ympyrässä ja täysin Danielin ehdoilla :) Mulla ei siis vaan yksinkertaisesti ole muuta mielessä, kuin nää vauva ja perhe jutut :P Ehkä tästä, kun tää arki tasoittuu paremmin ja kevät tulee, niin pääseen taas edes osittain keskittymään myös muihin kiinnostuksen kohteisiini ja näin ollen saatte hieman muutakin luettavaa. Jossain kohtaa raskaana ollessa pohdin, että pitäisikö aloittaa toinen blogi? Tämän pitäisi entisenään ja toinen sitten vauva aiheinen. No niin… mitäs mä tänne mun päiväkirjaan sit kirjoittaisin? En mitään :D eli näillä mennään.


Vaikean raskauden aikana blogi toimi mulle henkireikänä, paikkana jonne sain purkaa sitä huonoa fiilistä ja myös niitä ihania ja hyviä hetkiä. Se kanava, jonne saa kirjoittaa asiat juuri niinkuin ne ovat, mitään kaunistelematta. Se on mun tyyli muutenkin! En koe mitään järkeä kirjoittaa päiväkirjaa ja kaunistella asioita. Mitä järkeä on selittää täällä intopinkeenä kuinka ihana raskaus mulla oli ja miten rakastin olla raskaana, koska se on täyttä valhetta. Tai vaihtoehtoisesti kertoa vaalensinisin lasein ”vauva-arki on maailman parasta aikaa”-höttötarinoita, koska sitä se ei todella aina ole. Rehellisyys ja oikeat mielipiteet on se mun juttu :) Kaikkea ei kuitenkaan kannata ottaa aina ihan sanatarkasti ;)


Jossain kohtaa blogissa oli paljon myös asukuvia… tai no paljon ja paljon, mutta tykkäsin myös esitellä omaa tyyliäni ja uusia hankintoja. Se on ollut nyt paussilla loppuraskauden ja näiden ekojen kuukausien aikana kotona. Ehkä ihan hyvä niin :D En koe tällä hetkellä olevani hehkeimmilläni pikimustine silmäpusseineni ja haalistuneissa lökövaatteissa, tukka joka päivä ponnarilla. Jos pakkaset sallii, niin asustukseen tulee muutosta toki ulkovaatteiden merkeissä, haha :D Ehkä tähänkin asiaan saadaan taas muutos takaisin vanhaan, kunhan tota unta alkaa saamaan ja pääsee tosiaan tästä kotipiiristä liikkumaan, niin ehkä jaksaa panostaakin ulkonäköön taas hieman eri tavalla :) Sitten taas se opettelu kameran edessä oloon ja tuon miehen valjastaminen kameran taakse, huoh! Meillä, kun se olen yleensä minä joka kuvaa IHAN KOKO AJAN :D ja Tuomas taas on kuvattana, milloin Nemon ja milloin Danielin kanssa. Mä en osaa olla kuvattavana yhtään, itseasiassa vihaan sitä yli kaiken :D Noh, kokeillaan taas keväämmällä!


Näin! Eli siis tän vuoksi bloggaan :) Omaksi iloksi, päiväkirjaksi, muistojen tallentamiseen ja tätä kautta saan myös aina silloin tällöin sitä ”omaa aikaa” ja pääsen karkuun omia ajatuksiani, kun keskityn kirjoittamiseen.



Samalla, kun eksytte tänne, niin käykäähän kurkkaamassa myös Mammalandian uudistuneet nettisivut ja tutustumassa uusiin bloggaajiin joukossamme :)

2 kommenttia: