Kaksplus.fi

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Let's festival!

No nyt on taas monta uutta kokemusta rikkaampana! Ensimmäistä kertaa tuli oltua Joensuussa, Ilosaarirockissa, festareiden leirintäalueella ja TELTASSA yötä… :D Ennen sen suurempaa sepustusta pakko jo näin alkuun kertoa, että tais olla se ensimmäinen ja viimeinen kerta näissä kaikissa samalla kertaa :P Joensuu, ei muuten pahaa sanottavaa, mutta ajomatka aivan karmivan pitkä. Ilosaarirock…. Mä oon joko liian vanha tai liian nuori tällä hetkellä festareille, ei yksinkertaisesti pysty. Puhuttiinkin jo, että jatkossa käydään vaan keikoilla, kun tuonnekkin lähdettiin yksittäisen bändin vuoksi. Seuraavat festarit sitten viiden vuoden päästä? Tuomaksen mielestä kymmenen… :D Festareiden leirintäalue: Never again ja tähän samaan settiin se telttailu! Mua ei vaan yksinkertaisesti oo tehty yöpymään teltassa :D Mä oon tässä kohtaa liian vaativa, mutta en enää kyllä halua olla ilman vessaa, juoksevaa vettä tai sähköä tai jääkaappia tai sänkyä tai tai tai… loputon lista! Sitä on ihmisestä tullut liian mukavuuden haluinen :P


Lähdettiin siis lauantaina pikkusen puolen päivän jälkeen ajelemaan ja joskus ennen kasia oltiin perillä. Ekana iltana aika meni lähinnä sen telttapirulaisen pystyttämiseen. En ollut leirintäalueita katsonut etukäteen, tiesin vain, että niitä on useampi. Parkkialueelle ajettaessa meille neuvottiin, että niitä on kaksi ja toinen rauhallisempi, no se kiitos! En edes halua tietää kuinka railakasta menoa siellä toisella puolella on ollu :D No pakko myöntää, että ajoittaan tuolla oli ihan ok rauhallista ja plussana paljon vähemmän porukkaa, kun toisessa leirinnässä! Ensimmäisenä yönä naapuritelttojen bileet loppui siinä 3.30 ja alkoi uudestaan kello 8… Sunnuntai-maanantai välisenä yönä olin järkeillyt, että ei kukaan enää jaksa…. VÄÄRIN! :D Musiikki ja huuto hiljeni ehkä noin kuudelta ja jatkui taas kello 8. Mietin useasti siinä yön mittaan, että kyllä sitä on ihminen tyhmä, ensin valvotaan melkein yhdeksän kuukautta lapsen itkuja yöt ja väsymys on jatkuvaa, ja sitten ”otetaan lomaa” ja nukutaan vielä huonommin.. :D



Kaikesta tosta melusta riippumatta mun mieheni, uskomattomien unenlahjojen kera, nukkui kun tukki… Mä en pysty käsittämään! Kamala meteli ja teltta, kun sauna ja toinen nukkuu onnellisesti 10 tunnin unia, jos edes riittää.. :D No hyvä, että edes toinen meistä! Itse tyhjensin siis aamusta ”kyläkauppa” teltan kahvivarastot, jonka jälkeen lähdin etsimään ruokaa. Kyllä vatsa kiittää, kun pelkkää roskaruokaa syöty koko viikonloppu ja siihen päälle muutamat drinksut ja limpparit, auts! En tiedä herättikö mun pizzalaatikon tuoksut vai mikä, kun puolen päivän jäljestä Tuomas kömpi teltasta juuri, kun suunnistin sinne eväineni :P




Koko viikonlopulle oli luvattu sadetta, mutta yhtään pisaraa ei nähty, onneksi! Se oliskin vielä puuttunut mun telttailukokemuksesta :D Säästin sunnuntaille mun lempparimekkoa ja päätin sen laittaa päälle kelistä riippumatta! No mulla oli jopa jossain kohtaa päivästä kuuma sen kanssa eli hyvä niin! Sain myös ”uusiokäyttöön” lauantain hapsuliivin, kun silloin siitä oli pakko luopua ja suosiolla laittaa villatakki päälle.






Pakko muuten hypettää tähän väliin, että tuolla oli ennen varsinaista festarialuetta ”chilloutzone”, josta sai hakea jääkylmää coca-colaa! Hei mikä olis parempaa? Ai ettien että! Siihen sitten löhötuoliin kylmän limpparin kanssa hieman pitämään taukoa, erittäin bueno!


Mentiin siis festareille lähtökohtaisesti katsomaan Volbeatia! Eikä turhaan <3 Koitin juuri ystävällekkin selittää, että en tiedä mikä siinä bändissä on, mutta se on aivan huikee livenä! Mä en ymmärrä mistä se tunnelma ja fiilis kumpuaa, mutta sitä ei voi katsoa hymyilemättä :) Ollaan Tuomaksen kanssa käyty katsomassa Volbeatia myös 2013 Sauna Open Air-festareilla Ratinassa ja silloin oli ihan sama! Sen takia siis päädyttiin ylipäätään lähtemään, pakko oli nähdä, että onko se edelleen yhtä maaginen ja kuulkaa kyllä se oli! Kaikki se väsymys ja ajomatka ja ehkä jopa teltassa nukkuminen oli kyllä sen arvoista! Jos siis yhtään musiikkityyli on sun juttu, niin en voi muuta, kuin lämpimästi suositella! Mulla tosin vaan ulkoilma keikoista kokemusta ja ne luo vielä ehkä sen omanlaisen fiiliksen siihen :) Nyt on jokainen lihas kipeenä siitä hyppimisestä ja mukana joraamisesta ja loput sitten telttailusta :D




Kaikenkaikkiaan hyvä reissu ja oon iloinen, että lopulta lähdettiin. Nyt ei tarvii sitten enää miettiä ja kattella muiden festarikuvia, että voikun olisin tuolla. Nyt tietää ettei sinne enää halua :D Niin ne prioriteetit ja haaveet muuttuu. Tällä hetkellä en voisi olla onnellisempi, että oon kotona ja rakkaan lapsen kanssa <3 Osaa taas arvostaa tätä uutta ja välillä uuvuttavaakin arkea! Nyt en malta odottaa, että päästään reissuun ja saadaan vaan olla viikko ilman mitään turhia juoksemisia, nauttia oman perheen kesken yhteisistä hetkistä :) 



Danielilla ja mummilla oli mennyt oikein loistavasti! Soiteltiin aina muutaman kerran päivässä ja reipas pikkuinen meillä on ollut <3 Kotiin, kun tultiin niin sammutin auton ja juoksin samantien halaamaan minimiestä, olisin voinut halata ja pussailla koko loppuillan! Toinen katsoi hieman ihmeissään, että jaa mistäs te putkahditte ja sitten maailman kaunein hymy <3 Danielilla meni siis varmaan paremmin, kuin mulla tän suhteen :P Lauantaina itkin jo lähtiessä ja illan mittaan täytyi pidätellä kyyneleitä muutaman kerran. Sunnuntai meni paremmin ja koitin olla ajattelematta niitä muutamaa puhelua enempää. Vaikeetahan se oli, mutta kaikki selvisi! :) Daniel ollut maailman parhaassa hoidossa, äiti ja iskä verestänyt vanhoja muistoja ja todennut, että eipä tarvitse enää :D 

Mustikkajätski on parasta... :P

Näissä tunnelmissa loppuviikon kiireitä kohti ja arvatkaa oonko alottanut vielä edes itselle pakkaamista? Jep jep… eihän se onneks oo, kun vajaan viikon päästä meidän reissu :D Hiljaiseloa siis tiedossa ainakin reissun ajan :)

3 kommenttia:

  1. Mä olen ollut festareilla viimeksi melkein kymmenen vuotta sitten. Mieli on tehnyt mennä uudestaan, mutta tämän luettuani en ole enää niin varma 😅 Tai sitten pitää bunkata hotellissa.

    VastaaPoista