Kaksplus.fi

tiistai 18. lokakuuta 2016

Final piece

Osa varmaan jo bongasikin somesta asian: meille tulee vauva <3 Tää on taas vaihteeksi ollut aikamoista vuoristorataa ajatusten kanssa, mutta hyvin onnellisia ollaan! :) Tällä kertaa valmistautuminen vauvaan on varmasti hyvin erilaista; voi laittaa huonetta valmiiksi (nyyh, mun ompeluhuone on mennyttä!) ja lähestulkoon kaikki löytyy valmiina, oli tulokas sitten kumpi tahansa.


Haluttiin lapset pienellä ikäerolla. Nyt ikäeroa heille tulee aikalailla tasan saman verran, kuin mulle ja mun veljelle :) Meillä on edelleenkin hyvät välit ja lapsena ollaan leikitty todella paljon yhdessä! Oon siis iloinen tästä asiasta! Toivon, että myös omien lapsien ystävyys ja sisarusrakkaus säilyy aikuisikään asti <3


Toinen syy miksi mä ehkä vielä enemmän, kuin Tuomas halusin lapset pienellä ikäerolla on se, että siinä kohtaa, kun mä pääsen tästä vauva arjesta ja vaipparumbasta eroon, niin todella haluan päästä siitä eroon :D Nyt, kun meille kävi näin uskomattoman hyvin, että toinen nappasi enemmän, kuin hyvään väliin, niin onhan tää ihanaa! Tosiaan tietää sen, että ne ”pahimmat” loppuu sitten suht samaan aikaan eikä niin, että välissä kerkeät tottua siihen, että nyt saa jo nukkua ja lapsi osaa toimia itsenäisesti ja taas, poks! takaisin vauva-aikaan. 

Meidän perheen lapsiluku tulee siis olemaan ihan tasan kaksi. Vielä Danielin alkuraskaudesta sanoin, että niin kauan tehdään lapsia, että saadaan sitten kumpikin… :D Joo, no… ei todella! Tuon ensimmäisen raskauden tuskan ja kamaluuden jälkeen, mua pelottaa jo nyt tuleva niin paljon, että en tiedä pystynkö nauttimaan tästäkään raskaudesta yhtään. Edelleenkään en erityisesti tykkää olla raskaana, lähestulkoon vihaan. Mutta en vaihtaisi mihinkään sitä upeaa lopputulosta <3 Koskaan ei saa sanoa ei koskaan, mutta tästä asiasta olen kyllä sen verran varma, että aika paljon saa päässä heittää, jos tämän jälkeen vielä lähtisin tähän puristukseen.


Tällä hetkellä vointi on ollut hurjasti parempi! Onneksi! Sitä taisin ensimmäisen illan positiivisen raskaustestin jälkeen itkeäkin; Mitä jos tää on samanlaista? Miten mä selviän järjissäni? Entä ylivilkkaan taaperon kanssa? Jos hetkittäistä pahoinvointia (ekoilla viikoilla eniten) tai järjetöntä väsymystä ei lasketa, niin yllättävän hienosti on mennyt :) Kaikki sormet ja varpaat ristiin, että olo jatkuu kohtuullisena! 



Eli siis meillä alkaa taas keväällä vauvan tuoksuinen arki <3 Vaikka oon iloinen joka ikisestä sekunnista, kun Daniel kasvaa ja oppii itsenäisemmäksi, niin kyllä mulla tossa kesällä oli haikea olo, ei enää vauvaa. No kohta on! Ja maailman paras ja reippain isoveli :)


6 kommenttia:

  1. Lämpöiset onnittelut vauva uutisista♡♡♡

    VastaaPoista
  2. Voi nämä uutiset on aina niin ihania, paljon onnea <3 Meillä on tän vuoden huhtis, ja oli kyllä hyvä aika saada vauva, kun oli jo lämmintä ulkona :) Hyviä vointeja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! <3

      Esikoinen syntyi lokakuussa ja oli jotenkin kauheen haastavaa koittaa pukea "noin kylmällä", joten odotan innolla kevätvauvaa ja just lämpimämpää keliä! :)

      Poista