Kaksplus.fi

torstai 17. marraskuuta 2016

Käsilaukkuhaaste: äitin oma laukku

Blogeissa pyörii tällä hetkellä Tehtävänimikkeenä Laura-blogin Lauran ilmoille heittämä haaste käsilaukun sisällöstä. Mietin pitkään, että lähdenkö tähän mukaan, mutta onhan tää hauska! Ja nyt jo pohjustuksena, että meillä on erillinen hoitolaukku Danielille eli nyt on kyse vain mun käsilaukusta :) Alussa meillä oli yhteinen, jossain kohtaa tää mun nykyinen laukku oli Danielin tavaroilla ja mulla itsellä toinen laukku käytössä. Se vauvan tavaroiden määrä oli vaan niin uskomaton, että päädyin eriyttämään laukut. Nyt varsinkin, kun tehdään vaihtoa iskämiehen työpaikan pihalla kouluiltoina, niin on sata kertaa helpompi, että laukut on tosiaan erikseen :)


Mulla on siis tällä hetkellä käytössä Louis Vuittonin Neverfull, mun ensimmäinen LV ostos. Enkä kadu sekuntiakaan! Tää on vielä se isoin koko, niin tän mun krääsän lisäksi tänne mahtuu koulupaperit ja kaupungilla ollessa ostokset jne. hyvin. Toimii myös ihan joka ikisellä reissulla lentolaukkuna näppärästi. Aika huoletta oon laukkua kohdellut nämä vuodet, mutta silti on erittäin hyvässä kunnossa edelleen :) Ostin Danielin odotusaikana myös LV:n Speedyn, jonka piti olla ”mammalaukku”. Oli se juu alkuun käytössä, kun herran tavarat valtasivat Neverfullin, mutta nyt ehkä enemmän sellaisena laukkuna, kun tavaraa ei ole näin paljon mukana. Ei siis tilaltaan riitä mulle tällä hetkellä arkilaukuksi :P


Mitäs sieltä laukusta sitten löytyy? No näin raskaana ollessa ihan ehdoton on jatkuvasti olla eväitä. Mulle ainakin tulee ihan hemmetin huono olo, alkaa oksettaa ja päätä särkeä hyvin helposti, jos ruokailujen väli on liian pitkä. Laukussa on siis ihan aina alla oleva setti pikaeväitä. Vesipullo, ihan must! Sitten Tupperwaren babuska, jossa on Belvitan välipalakeksejä. Nää on niin hyviä, koska voi olla aina mukana eikä tarvitse muistaa laittaa sinne laukkuun! Sitten on banaanikotelo, joka on tilanteesta riippuen joko tyhjä tai täynnä. Ihan pakko myöntää, että pidin tätä niin turhakkeena, kun myyntiin tuli, mutta hei täähän on ihan huippu! Muutamat koulupäivät kaivelin laukun pohjalta (onneksi muovipussissa!) liiskaantunutta banaania ja kirosin, kunnes tajusin, että multa löytyi tällainen :)


Eväiden lisäksi ehdottomasti kalenteri, neuvolakortti (vain mun äitiysneuvolan kortti, Danielin hoitolaukussa), minipenaali kynille ja muistikirja. Oon aivan kalenterin orja! Se mitä ei lue siellä, ei ole :D Oon koittanut useasti siirtää kalenteria sähköiseen muotoon, mutta mun aivot vaan yksinkertaisesti tarvitsee tavallisen kalenterin. Tässä kohtaa oon varjellut laukkuani, vaikka sitä muuten huoletta käytänkin, eli siis kynille on hommattu pieni penaali. Kyllä siinä itku pääsis, jos tänkin hintaluokan laukkuun räjähtäis kuulakärkikynä. Sitten muistivihko. Mulla juoksee ja vilisee ajatukset miljoona kertaa päivän aikana ja ne on pakko saada heti ylös jonnekkin!


Tietysti laukusta löytyy myös lompakko, kotiavain ja autonavain. Autonavain mulla roikkuu aina laukun sisällä olevassa pienessä rinkulassa. En mä todella muistais sitä muuten ikinä ottaa mukaan ja sitten juostaisiin edestakas sen perässä. Ja sekin positiivinen ettei tarvitse kaivaa sitä tuolta kassin pohjalta koskaan! Meillä siis auto käynnistyy napista, kunhan avain on jossain auton sisällä. Näiden lisäksi mulla on erillinen Marimekko kukkaro, josta löytyy ne miljoonat bonuskortit ja muut turhakkeet, joita ei tarvitse päivittäin. Ja pieni kukkaro, jossa on parkkikolikoita tai ostoskärryihin kolikoita varmuudeksi :) Tästä kuvasta unohtui puhelin! Se on aina toki mukana, joko laukussa tai taskussa tai milloin missäkin.



Meikkipussia mulla on harvoin nykyään mukana. Varmaan sitten, kun työt alkaa, niin sekin taas täältä löytyy. Nyt tuolla laukun sivutaskussa on ne mitä yleensä akuuteimmin tarvitsee; Harja, ponnari, käsidesi, käsirasva, huulirasva, särkylääkettä ja kasaan menevät sakset. Niin ja puuteri! Se taitaakin olla ainoa meikkituote mikä on mukana yleensä. Näiden lisäksi mulla kulkee ympäri vuoden aurinkolasit mukana.


Sitten sieltä pohjalta löytyi myös käsineet, purkkaa, kestokassi ja nenäliinoja. Nää nenäliinat on vaan hätäratkaisuna heitetty Ikean minigrip pussiin, koska eräs pikkuinen ukkeli tuhosi niiden oman paketin :D 



Eli tällänen määrää roinaa löytyy mun laukusta päivittäin :P Toki siellä on välillä leluja ja muuta, mutta pääasiassa ne on hoitolaukussa. Ja samoin välillä kulkee mukana enemmän tavaraa, riippuen hieman päivästä. Mutta aika pitkälti tää setti siellä on aina :) Ja sitten mä ihmettelen, että miks mun laukku painaa niin pirusti, haha! :D Kiitos vielä Lauralle hauskasta haasteesta! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti