Kaksplus.fi

sunnuntai 30. huhtikuuta 2017

Esittelyssä aikuisten makuuhuone

Vapun kunniaksi takaisin aiheeseen sisustus ja koti! Siinä samassa rytäkässä, kun kuvailin lastenhuoneita ja tuota ”uutta” tasoa sängyn päälle, niin napsaisin samalla kuvat meidän aikuisten makuuhuoneesta, vihdoin! Eli siis kohta olisi yläkerta esiteltynä :) Ylhäällä on siis nuo lasten makuuhuoneet ja leikkitila sekä toinen aula, josta on käynti kahteen ullakko vaatehuoneeseen/varastoon sekä parvekkeelle. Sitten on tuollainen hassu käytävä, josta pääsee meidän aikuisten makuuhuoneeseen. Mä rakastuin tähän aivan täysin silloin, kun käytiin taloa katsomassa. Aikuisten makuuhuone erillään muusta kunnolla ja oma vessa jne. IHANAA <3


Tämä huone oli tosin hyvin hyvin erinäköinen siinä kohtaa, kun taloa tultiin katsomaan. Tää olikin itseasiassa ensimmäinen projekti joka tehtiin, koska en olisi pystynyt nukkumaan siellä sen hetkisessä värimaailmassa, haha. Eli siis katto oli puun värinen, aavistuksen kellastunut. Seinät kirkkaan oranssia tapettia ja kunnon punainen kirsikka laminaatti, nam! Ei mun juttu. Täältä siis maalattiin katto, maalattiin osa seinistä ja yhteen matalaan seinään riitti onneksi tuo ihana Vallilan tapetti. Se oli siis jäämistöä edellisen asunnon remontista ja tuota tapettia tilattiin silloin olohuoneen yhteen seinään. Oon varjellut niitä loppuja ja nyt ne meni aivan täydellisesti tuohon sängynpäädyn taakse :)


Sitten se ah niin kaunis laminaatti napsittiin pois ja tilalle tuli tää ihana vaaleanharmaa. Tällaista olisi siis tarkoitus laittaa meidän alakertaan, kunhan joskus on aikaa ja rahaa niin iso homma tehdä. Tää on itseasiassa melko ohkaista ja taisi olla se halvin vaihtoehto. Edelliseen asuntoon valikoitui samantyyppinen, mutta kestävänä ja paksumpana versiona, koska se oli koko asunnossa. Tän meidän makuuhuoneen koin, että voin tällä laittaa, koska kuitenkaan täällä ei rällätä leikkiautoilla ja eläimet juokse edestakaisin. Alakertaan sitten kunnon paksu ja kestävä versio joskus. 


Näillä muutoksilla saatiin sitten raikas ja ihanan vaalea lopputulos, minä tykkään kovasti! Kattoonhan piti toki saada ”muutama” unensieppaaja, ne tärkeimmät ja ne joilla on jokin tarina :) Muuten makuuhuone on melko pelkistetty. Lipasto löytyy ja tuon vaaterekin toin tuonne mun vanhasta ompeluhuoneesta (Danielin nykyinen huone) väliaikaisesti. No nyt oon kerennyt tottua, että se siellä on, joten olkoon ainakin tällä erää. 


Tuohon käytävään ennen itse makuuhuonetta hommattiin juuri toinen lipasto. Vähän sai siis jotain sekin. Tähän asti se on ollut vähän turhana ja en oo keksinyt sille mitään kunnon tarkoitusta. No nyt on kiva, että saa sinne lakanat pois muualta tilaa viemästä ja josko tuohon hommaisi muutaman taulun lasten kuvista ja jotain koriste-esineitä… joita lapset ei yllä repimään alas ihan heti :D Eli siis kuten joka puolella, niin myös täällä on keskeneräisiä juttuja. 


Meidän makuuhuoneen wc on edelleen aikalailla entisensä. Aivan kamala ja rikkinäinen peilikaappi vaihdettiin uuteen, mutta muuten on vielä vanha tapetti seinässä. Ensin meinasin sen vaihtaa, mutta se jostain syystä jäi ja eipä tuo enää niin paljon häiritse. Vielä pitäisi lattian ihanan muovimaton tilalle laittaa laatat. Jossain kohtaa sitten, projekteja pitää olla!


Toinen makuuhuoneessa oleva ovi on mun vaatehuone ja heh, ei sitä kehtaa kuvata :D Oon sieltä jo poistanut turhaa kahden Ikean kassillisen verran, mutta vielä olisi vaikka kuinka. Päätin jättää tän projektin synnytyksen jälkeen ja ihan tosissaan sovitella ne vaatteet läpi. Se ei oikein toimi, että kattelee vaan henkareissa, että onpas kiva ja kyllä mä tätä varmasti käytän. Se todellisuus tulee esiin paremmin, kun oikeesti sovittaa ja toteaa, että hei ei tää vaan enää sovi mulle.



Sellainen makuuhuone meillä ja yläkerrassa tosiaan tuo toinen aula, jolle ei olla tehty mitään. Tapetti on kiva ja hieman erilainen, ei kuitenkaan oranssi, haha! Se on pääasia eli tälle en koe, että mitään tarvitsisi tehdäkään :)



Josko mä joskus pääsisin sitten tuota alakertaa kuvaamaan. Siellä onkin sitten kesken vaikka mitä, huh! Keittiö pitäisi uusia kokonaan. Oon tässä kohta jo vuoden pohtinut, että josko vaihtaisin tapetit ja tekisin noille punaisen kirsikkaisille kaapinoville jotain, niin selviäisinkö keittiön kanssa muutaman vuoden? Sitten, kun varallisuus ja aika antaa periksi, niin räjäyttäisin sen ihan kokonaan ja yhden seinän olohuoneeseen ja tekisin kunnolla uusiksi. Kahtotaan miten mun kärsivällisyys kestää ton karmeuden kanssa. Sehän on siis aivan äärimmäisen epäkäytännöllinen sen lisäksi, että on myös ruma. 

Olohuone ja mun toimisto on kattojen ja seinien osalta tehty uusiksi eli näihin vaan se laminaatti/jokin kestävä lattiamateriaali. Saunaosaston katto ja osittain myös seinät on jo maalattu. Sinne ja kodinhoitohuoneeseen mulla on niin paljon visioita, että en edes tiedä mitä tekisin ja missä kohtaa. No ”onneksi” on muutama muu projekti, niin sen voi sitten ottaa käsittelyyn joskus. Ja sitten ne alakerran wc:t… kumpikin vaatisi päivitystä. Mites se lottovoitto? :D Eli siis pikkuhiljaa.


2 kommenttia:

  1. Onpa kaunis makuuhuone! Ihanat noi unisiepparit! :)
    http://viivyvierellain.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) <3 Mä oon aivan koukussa unensieppaajiin, joka reissusta pitää tuoda pari... :P

      Poista