Kaksplus.fi

sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

30 - Ylpeä, onnellinen, kiitollinen

Taas olisi yksi etappi suoritettu, nimittäin seuraava pyöreiden juhliminen; 30-vuotta mittarissa tällä bloggaajalla, jeij! Ennen tuli niitä tavallaan ikäkriisejä. ”Mä oon jo jotain ja jotain enkä oo saavuttanut vielä elämässäni mitään”, haha. No nyt en voi sanoa samaa. Suomalainen harvoin kehuu itseään tai on ylpeä saavutuksistaan, mutta mä aion tehdä nyt niin.


Mitä mä oon saavuttanut 30-vuoden aikana? Tai no pikemminkin sen aikuisiän aikana :P En olisi vielä kolmisen vuotta takaperin kuvitellut olevani tässä tilanteessa. Mä oon naimisissa ihanan miehen kanssa, mulla on kaksi upeaa lasta ja meillä on oma, kaikille mieluisa koti <3 Onhan siinä jo saavutusta kerrakseen! Yksikään näistä asioista ei ole itsestäänselvyys, vaan kaikki toistensa upeita seurauksia :) Jokainen asia, jonka olen kokenut elämässäni on ollut askel kohti tätä. Ilman niitä kaikkia ylämäkiä ja alamäkiä en varmasti olisi tässä.

Nyt ollaan suunnilleen puolessa välissä tätä vuotta ja vaikeasta raskauden loppuajasta, hyvin vilkkaasta taaperosta ja kaikesta henkisestä myllerryksestä huolimatta mä onnistuin suorittamaan tutkintoni loppuun ja valmistumaan! Siinä kohtaa, kun mun piti jäädä sairaslomalle, kun käväisin töissä alkuvuodesta, niin olin jo jättämässä kouluakin tauolle. Onneksi sain sen kuitenkin hoidettua kunnialla läpi. Ja onneksi itse tutkintotilaisuus oli vasta Amandan syntymän jälkeen, niin pahin oli jo ohi :) 



Tutkintooni liittyen olen toteuttanut yhden suurimmista haaveistani tän vuoden aikana. En ole asiasta hiiskunut täällä blogissa, enkä oikein muutenkaan, mutta nyt päätin avata hieman ympäripyöreesti sitäkin. Eli siis mun tutkinto oli yrittäjyydeen liittyvä ammattitutkinto ja sen sekä vuosien ”little black book” tyyppisen suunnittelun tuloksena perustin oman yrityksen! Oon haaveillut tästä niin kauan, kuin muistan. Nyt se on totta! Vielä, kun saan tämän hurjan uuden arjen keskellä toiminnan käynnistettyä, niin olen enemmän kuin onnellinen nainen :) Voin luvata, että siinä kohtaa aivan varmasti kuulette asiasta lisää. Ja kyllä, siitä huolimatta minun on tarkoitus palata töihin ensi vuonna… jos nyt ei bisnekset ihan räjähdä käsiin, haha :P



Eli siis puolessa vuodessa pyrähdys töissä, kotiäitiys, synnytys, tutkinnon suoritus ja yrityksen perustaminen, check! Valitettavan usein, varsinkin äitiyden myötä on riittämättömyyden tunne, mutta nyt mä oon vaan yksinkertaisesti ihan pirun tyytyväinen itseeni ja saavutuksiini. Ja se on mun mielestä ihan sallittua :)

Paras saavutus, paras lahja <3

Ainoo harmillinen asia mitä keksin on se, että ennen olisin juhlinut jokaista näistä tilanteista; kolmekymppisiä, valmistumista ja yrityksen perustamista. Kolmekymppisiäni olen suunnitellut jo viimeiset viisi vuotta, haha. Mitä näistä mä nyt voin juhlia? En mitään. Ehkä joskus takautuvasti? :D Tai juhlin mä nytkin, halaamalla extra paljon mun rakkaita lapsia ja ihailemalla mun lahjaa itselleni, jonka hommasin jo hetki sitten :P



Myös Amandalla on tänään juhlapäivä, nimittäin tasan 2kk <3


2 kommenttia:

  1. Onnea kolmekymppisille ja onnea valmistumisesta sekä yrityksen perustamisesta! :D Täällä toinen kolmekymppinen yrittäjän alku. Ai hitsi, kun kiinnostaisi kuulla lisää!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kovasti! :) Voi, että! Ihanaa, kun meitä (uhka)rohkeita on enemmänkin :D Täytyykin tutustua sun blogiin! Toivon, että pääsen kertomaan asiasta pian lisää ;)

    VastaaPoista